Werking Geartronic bak

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Werking Geartronic bak

· 
Posted: 28.05.2013 - 17:56  ·  #16
Misschien toch maar eens aan gaan denken.
De reinigende werking is er inmiddels wel uit.
Met een preventieve flush kun je een grote teleurstelling voorblijven.
Jouw auto heeft dezelfde kilometerstand als de mijne en daar is het al een tijdje geleden.
...

Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 18:03  ·  #17
Ik zou ook voor preventief spoelen kiezen. Als die bak je kapot loopt ben je pas echt in de aap gelogeerd. :'(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 19:14  ·  #18
Zo'n vaart zal het niet lopen lijkt me.
Wel is een preventieve flush een aanrader.
...

Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 19:20  ·  #19
Precies dus beter voorkomen dan genezen. ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 20:15  ·  #20
Verkeerd is een flush, maar ook een goede controle van de bak zeker niet.
De meesten rijden te lang door en als de problemen zich voordoen, dan lopen ze eigenlijk al achter de feiten aan.
EmC
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 20:34  ·  #21
Nou, vanmorgen dus koude start getest... Na start meteen in zijn achteruit gezet, geen onvertogen geluid...
Meerdere keren geprobeerd, kon de 'bonk' die ik eerder beschreef niet reproduceren...

Voorlopig ben ik tevreden (meer dan), maar ga toch die olie zsm verschonen :)
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 20:50  ·  #22
Ik heb gewoon de auto goed warmgereden en vervolgens de bovenste leiding van de oliekoeler losgemaakt en aan de kant van de oliekoeler een plastic slang gemaakt naar een lege oliebus.Motor starten tot er ongeveer 2 liter uit is en vervolgens bijvullen met schone olie.Na ongeveer 12 liter is de zwarte drap weer mooi transparant rood geworden.Olieleiding weer terug op de koeler klikken en klaar.Heb vooraf wel de B4 servo vervangen,preventief.Op de mijne staat 370.000km en is nog de eerste bak.Stelt echt niks voor.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.05.2013 - 21:11  ·  #23
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.

@Eric,
Verstandig besluit.
Welraad ik je aan originele Volvo ATF olie te gebruiken.
Hiermee loop je de minste risico.
mike1975

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 09:54  ·  #24
Mijn geartronic lijkt een versnelling in een versnelling te hebben.( kan t niet anders benoemen). Wanneer de bak naar zijn 4 en 5 heeft geschakeld daalt het toerental 2 keer. Is dit de zgn lock up die ik dan voel? Ik begrijp dat de Renault espace 3.5v6 dezelfde aw bak heeft en die van mij had dat schakelgedrag niet voor zover ik het mij kan herinneren.
Rome
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 10:14  ·  #25
Quote door mike1975

Mijn geartronic lijkt een versnelling in een versnelling te hebben.( kan t niet anders benoemen). Wanneer de bak naar zijn 4 en 5 heeft geschakeld daalt het toerental 2 keer. Is dit de zgn lock up die ik dan voel? Ik begrijp dat de Renault espace 3.5v6 dezelfde aw bak heeft en die van mij had dat schakelgedrag niet voor zover ik het mij kan herinneren.

Heb ik ook, vooral merkbaar met de caravan erachter, als je dan handmatig schakeld, met de versnelling in 3, zakt het toerental weer een keer, zonder naar 4 te gaan. Ik dacht dat het door de Rica-tuning kwam die ook de software voor de bak enigszins aanpast . . .
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 10:45  ·  #26
Quote door mike1975

in de D-stand kan je in 4 en 5 een schokje voelen bij constante snelheid, dat is het inschakelen van de lock-up.
Soms kan een versleten motersteun ook schokjes in de aandrijving veroorzaken/versterken omdat de kanteling van de moter niet meer goed onder controle is.
...

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 13:51  ·  #27
Het lijkt me in ieder geval zaak hier even naar te laten kijken bij Varioclean. Het kan ook je kleppenhuis zijn heh die dit doet. Ik zou Varioclean dus toch eens even benaderen. ;)
mike1975

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 15:17  ·  #28
Kleppenhuis is nieuw en de b4 servo cover is ook vervangen. Auto schakeld goed :D maar vind de toerendrop een beetje vreemd. Scheelt misschien ook wat in het verbruik al is dat bij mijn auto waarschijnlijk geen wereld van verschil... :devil:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 18:05  ·  #29
Is je gasklep in orde en schoon ?

@Tristan,
Jan heeft wel een punt.
Defecte motorsteunen versterken het effect.
Het verschil met een defecte en een nieuwe is behoorlijk fors, dit moet je niet onderschatten.
mike1975

Subject:

· 
Posted: 29.05.2013 - 18:11  ·  #30
Bovenste motorsteun is vervangen bij aflevering. Denk dat het een gt eigenschap is. Gewoon de lock up :'(

Selected quotes for multi-quoting:   0