Ik krijg telkens een foutmelding P1137 dat de lange termijn fuel trim te hoog is.
Dit heeft betrekking op de achterste lambdasonde die de katalysator controleert.
Lees ik de fuel trims uit dan zijn deze normaal dicht bij de 0 procent.
Nu kan het zijn dat de katalysator aan zijn eind is maar hoe kan ik dat op een goede wijze controleren?
Op internet stond dat je dit kunt controleren met de temperatuur aan het begin van de katalysator en aan het eind met een infrarood thermometer.
Dan Moet de temperatuur aan het eind circa 45 graden hoger zijn dan is de werking van de katalysator goed.
Is dit een goede betrouwbare manier?
Ik heb die van mij op gemeten maar daar is het net andersom aan het begin is de temperatuur hoger circa 190 graden en aan het eind circa 140 graden.
Iemand enig idee?
Dit heeft betrekking op de achterste lambdasonde die de katalysator controleert.
Lees ik de fuel trims uit dan zijn deze normaal dicht bij de 0 procent.
Nu kan het zijn dat de katalysator aan zijn eind is maar hoe kan ik dat op een goede wijze controleren?
Op internet stond dat je dit kunt controleren met de temperatuur aan het begin van de katalysator en aan het eind met een infrarood thermometer.
Dan Moet de temperatuur aan het eind circa 45 graden hoger zijn dan is de werking van de katalysator goed.
Is dit een goede betrouwbare manier?
Ik heb die van mij op gemeten maar daar is het net andersom aan het begin is de temperatuur hoger circa 190 graden en aan het eind circa 140 graden.
Iemand enig idee?