Een flink aantal V70 Volvo's moeten het nog doen met H4 koplampen.
In de tijd dat deze lichtbron vrijwel standaard werd gemonteerd gingen die H4tjes met enige regelmaat kapot.
Met je dure BMW etc naar de dealer.
De gangbare procedure was: werkorder maken, kubus met een nummer op het dak.
De monteur gaat de auto zoeken op het parkeerterrein. Zet de auto in de werkplaats. en loopt naar het magazijn voor een lampje. Magazijnbon wordt gemaakt en wordt bij de werkorder gevoegd.
Lampje in de koplamp, lichtbeeld even controleren, auto naar buiten en werkorder afmelden.
De receptionist verwerkt de werkorder. De klant betaalt contant of krijgt een rekening.
Vraag niet wat het kost. Het is voor een werkplaats een kleine ramp. Je kunt een klant niet met één koplamp laten rijden. Goede vriend, BMW dealer, had er iets op gevonden.
Hij vraagt de klant even naar het magazijn te lopen en daar het lampje contant af te rekenen, pin mag natuurlijk ook.
Vraag dan even in de werkplaats of een van de monteurs het lampje er even in wil zetten.
Die paar minuten komen dan bij de werktijd van een andere auto. Daar is mee te leven.
Ook lease klanten hebben geen enkel probleem met deze oplossing.
Het bespaart ook discussies of het vervangen van een lampje 30 gulden dan wel 13,50 euro moet kosten. Voor dat geld kan het niet eens uit wanneer de kosten voor de administratieve afhandeling volledig zouden worden doorberekend.
Deze geschiedenis kwam bovendrijven toen op mijn vouwfiets een remblokje verdwenen was.
Even naar de fietsenmaker. Groot pand met een meter of 12 etalages.
Er blijken veel verschillende remblokjes te bestaan. Wilt u een afspraak maken voor de werkplaats dan kunnen ze gemonteerd worden.
Een afspraak voor een paar minuten werk? Het fietsje staat te koop op marktplaats dat wordt lastig. Mijn voorgevoel is juist. Binnen een dag is de vouwfiets verkocht.
Achter in de auto dat ding en naar Boonstra de fietsenmaker die op maandag open is.
Voor tien euro is de klus geklaard. Morgen komt de koper het fietsje ophalen.
Ik wordt geen klant bij een zaak die niet in staat is een paar minuten uit te trekken voor een kleine reparatie. Inruilen van een gebruikte fiets alleen bij aankoop van een nieuwe.
Dat maakt het plaatje compleet.
Gelukkig zijn er ook nog zaken als Boonstra.
Ik heb er meteen fietstassen gekocht voor mijn Gazelle fiets.
Fietsen houd een mens gezond.
In de tijd dat deze lichtbron vrijwel standaard werd gemonteerd gingen die H4tjes met enige regelmaat kapot.
Met je dure BMW etc naar de dealer.
De gangbare procedure was: werkorder maken, kubus met een nummer op het dak.
De monteur gaat de auto zoeken op het parkeerterrein. Zet de auto in de werkplaats. en loopt naar het magazijn voor een lampje. Magazijnbon wordt gemaakt en wordt bij de werkorder gevoegd.
Lampje in de koplamp, lichtbeeld even controleren, auto naar buiten en werkorder afmelden.
De receptionist verwerkt de werkorder. De klant betaalt contant of krijgt een rekening.
Vraag niet wat het kost. Het is voor een werkplaats een kleine ramp. Je kunt een klant niet met één koplamp laten rijden. Goede vriend, BMW dealer, had er iets op gevonden.
Hij vraagt de klant even naar het magazijn te lopen en daar het lampje contant af te rekenen, pin mag natuurlijk ook.
Vraag dan even in de werkplaats of een van de monteurs het lampje er even in wil zetten.
Die paar minuten komen dan bij de werktijd van een andere auto. Daar is mee te leven.
Ook lease klanten hebben geen enkel probleem met deze oplossing.
Het bespaart ook discussies of het vervangen van een lampje 30 gulden dan wel 13,50 euro moet kosten. Voor dat geld kan het niet eens uit wanneer de kosten voor de administratieve afhandeling volledig zouden worden doorberekend.
Deze geschiedenis kwam bovendrijven toen op mijn vouwfiets een remblokje verdwenen was.
Even naar de fietsenmaker. Groot pand met een meter of 12 etalages.
Er blijken veel verschillende remblokjes te bestaan. Wilt u een afspraak maken voor de werkplaats dan kunnen ze gemonteerd worden.
Een afspraak voor een paar minuten werk? Het fietsje staat te koop op marktplaats dat wordt lastig. Mijn voorgevoel is juist. Binnen een dag is de vouwfiets verkocht.
Achter in de auto dat ding en naar Boonstra de fietsenmaker die op maandag open is.
Voor tien euro is de klus geklaard. Morgen komt de koper het fietsje ophalen.
Ik wordt geen klant bij een zaak die niet in staat is een paar minuten uit te trekken voor een kleine reparatie. Inruilen van een gebruikte fiets alleen bij aankoop van een nieuwe.
Dat maakt het plaatje compleet.
Gelukkig zijn er ook nog zaken als Boonstra.
Ik heb er meteen fietstassen gekocht voor mijn Gazelle fiets.
Fietsen houd een mens gezond.