Wervelklep

stangetje

VolvoRudi
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Wervelklep

· 
Posted: 11.01.2016 - 22:50  ·  #1
Hallo,
Graag zou ik het bestelnummer weten voor het stangetje tussen de wervelklep en de servomotor die deze bedient.
Ik rij een V70 van maart 2007, die redelijk goed loopt. Nu is echter het stangetje aan de wervelklep totallos. Dit stangetje was al eens gefikst met een boutje en een moertje, maar nu zal ik het echt wel moeten vervangen. Ik wil echter niet de hele wervelklep vervangen omdat aan die klep hoegenaamd niks scheelt.
Als ik nu de originele volvonr voor dit stangetje zou weten, dan bestelt mijn maat dit voor mij.
Wie oh wie kan en wil mij helpen?
Parkstad
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wervelklep

· 
Posted: 12.01.2016 - 05:05  ·  #2
kijk het stangetje gaat niet voor niks iedere keer kapot,
ik denk dat je wervelkleppen niet meer deugen, en dat is de oorzaak.

ik heb het zelfde meegemaakt, en de wervelkleppen bij Volvoservice in Elst vervangen
ik ben blij dat ik dat gedaan heb, gelukkig was er niets afgebroken.

als jij de wervelkleppen niet wil vervangen, dan zou ik het stangetje ook niet vervangen zet ze dan met een tie-rip (open) vast.

dan kan er ook niets meer fout gaan.

groet parkstad
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Wervelklep

· 
Posted: 12.01.2016 - 08:05  ·  #3
Het probleem met dat stangetje is dat het motortje dat de wervelkleppen veel en veel te sterk is voor het mechanisme. Als je het stangetje vervangt, zou ik dus ook een mechanische stop erop klussen, of iets anders verzinnen (zie foto's).

Elke vijfde keer motor uitzetten, calibreert de ECM de wervelklepmotor. Dat doet hij door ongelooflijk hard te trekken aan het stangetje, die dus wel eens stuk gaat. Een van beide oplossingen houdt dit euvel weg...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0