Wervelklep vervangen D5 185PK

Ewout Schalkwijk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: reinemoen.net
Subject:

Wervelklep vervangen D5 185PK

· 
Posted: 13.03.2013 - 09:09  ·  #1
Hallo,

Het is al wel weer een paar weken geleden, maar ik/we hebben de werveklep van mijn D5 vervangen omdat het kunststof 'kopje' aan de klepzijde zover was versleten dat een nieuw stangetje er binnen in keer weer af viel. Ik heb nog wel een tijdelijke modificatie kunnen maken die het in principe nog een hele tijd had kunnen uithouden, maar ik wilde gewoon een nieuwe klep.

Ik woon in Noorwegen en kreeg een prijsopgaaf van 1500 euro voor het vervangen van de klep en dat vond ik wat te gortig. In Nederland zou het ongeveer 850 euro kosten en nu hebben we het zelf gedaan voor iets meer dan 250 euro.

Wat moet je vervangen:

Wervelklep
kleppendeksel pakking
brandplaatjes van je verstuivers
spanners voor de verstuivers. (echte naam ben ik ff kwijt)
Officieel dien je ook de brandstofleidingen te vervangen maar dat hebben we niet gedaan.

De hele ingreep deden we op onze sloffen in ongeveer 3,5 uur.

Hier staat de link naar m'n tijdelijke modificatie: Wervelklep stangetje modificatie

Ik had hier m'n foto's willen plaatsen, maar dat mag blijkbaar niet. Een limiet van 4 foto's?

Ik dacht ook dit forum met wat info te verrijken, maar het lukt niet.

Hier een link naar het topic in het Volvo-forum: Wervelklep vervangings reportage

Ewøut
raysa

Subject:

Re: Wervelklep vervangen D5 185PK

· 
Posted: 13.03.2013 - 09:22  ·  #2
Hallo Ewout,

we zijn al blij met deze informatie!
Ik kan je verder niet helpen met de technische aspecten van dit forum want ik ben nogal een... :(

Fijn dat je wel de moeite hebt genomen om dit verhaal duidelijk uit te leggen.
Overigens, volgens mij heb je een prachtige XC70, zou je daar eens wat foto's van willen plaatsen? Daar ik (en vele hier op het forum met mij) zeer visueel ingesteld ben :love:
raysa

Subject:

· 
Posted: 13.03.2013 - 09:33  ·  #3
Ewout Schalkwijk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: reinemoen.net
Subject:

· 
Posted: 13.03.2013 - 09:52  ·  #4
Die foto's zijn alweer wat ouder, want er is veel veranderd aan de auto's. Ik zal even op zoek gaan naar het voorstel topic en daar nog wat plaatsen. Ik was dat helemaal vergeten omdat ik me al een tijdje geleden geregistreed had, maar nog niks gepost.

Ewøut
Herby
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.03.2013 - 18:09  ·  #5
Ik geloof dat je ook een speciaal modificatiesetje bij de dealer kunt kopen, het kopje waar het stangetje over zit is dan van metaal waardoor het niet meer wegslijt. 8-)

Het is eenvoudig aan te brengen en functioneert prima, ik heb het ook op mijn auto.

Ook een voordeel is dat dit wellicht minder moeite en geld kost. ^_^

Ik zie aan de foto's dat de binnenkant van je blok aardig vervuilt was, heb je nog geen last van je klepstoters? :-/

Selected quotes for multi-quoting:   0