Wie heeft er ook ervaring met Forte?

Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Wie heeft er ook ervaring met Forte?

· 
Posted: 13.01.2014 - 19:14  ·  #16
Bij mij heeft het goed geholpen (in de classic he...) Goed spul... brand lekker het vuil weg van die korte stukken rijden.

Het placebo effect wellicht: Motor voelt wel beter aan met gas respons.
Stijn
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: steinkeuken.nl
Subject:

· 
Posted: 13.01.2014 - 19:19  ·  #17
Hernia helpt ook. Echt waar! Sinds ik hernia had wandel ik veel; van en naar de zaak bv. En sindsdien ben ik veel buiten, en dus nooit meer verkouden. Wel pijnlijk, zo'n hernia, dus probeer eerst maar te stomen zou ik zeggen.
Revolution
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 09.05.2015 - 18:04  ·  #18
Het wordt heel veel preventief gebruikt om storingen te voorkomen, op mijn vorige werk gebruikten we het ook veel als een auto niet door de roetmeting kwam lieten we de auto een week rijden met dieselcleaner in de tank en daarna zo door de roetmeting. Werk nu bij de vw bedrijfswagens en mogen geen Forte meer gebruiken (te weinig winstmarge) nu hadden we laatst een auto met hoog brandstof verbruik dus gebeld met pon omdat het niet duidelijk was wat we nu mochten gebruiken zeggen ze daar gewoon forte gebruiken dat werkt het beste
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.05.2015 - 19:23  ·  #19
Benzine en diesel brangstoffen zorgen voor verschillende problemen.
Dan hebben we ook nog autotypes, de een vervuilt meer dan de ander
En ten slotte hebben we verschillend gebruik van de wagens, en verschillende rijstijlen...
Dus probleem oplossers, of preventieve middelen vragen verschillende inzet criteria.
@@lgra
Forumlid.
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 09.05.2015 - 19:35  ·  #20
Wat voorbeelden uit eigen praktijk:

Omdat ik bij aankoop van de XC toch wat zwarte aanslag onder het klepdeksel zag bij de eerstvolgende beurt een Forte olie flush toegepast. Ik weet dat het spul werkt en onder het klepdeksel zag alles er zichtbaar schoner uit.
In mijn oude scheepsdiesel heeft het ook alleen maar positief gewerkt. Het 30 jaar oude blokje is kraakhelder van binnen en verbruikt geen olie. De olie blijft na een verversing ook duidelijk schoner.
Bij mijn oude Alfa was na revisie verzuimd de krukas en oliekanalen te reinigen. Ik heb het blok toen 2 x geflushed. Ik wilde namelijk op een volsyntheet olie gaan rijden. Bij de eerste flusbeurt kwam er een onvoorst3lbare hoeveelheid zwart "water" uit. Bij de tweede flushbeurt was dat aanmerkelijk minder. Ik kan dus echt zeggen dat het werkt.
Nog een voorbeeld. Onze oude 850 had behoorlijk last van tikkende klepstoters. Op advies 2 x geflushed met forte met een tussentijd van een maand. Na de tweede flusbeurt en enkel kms verder heb ik nooit meer een klepstoter gehoord.

Het werkt dus echt.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 09.05.2015 - 22:08  ·  #21
Grappig om dit topic te lezen.

Mijn andere liefhebberij is Saab (9-3 cabrio 2001 met FPT turbo).

Op het Saabforum wordt flushen met Forte ernstig ontraden omdat er van alles door verstopt zou raken. De turbo motoren van Saab (de 9-5 en de vorige 9-3) waren gevoelig voor sludge vorming. In plaats van demonteren van het carter en alles reinigen gebruikte een enkeling wel eens Forte om de zaak te reinigen. Krijg je doorgaans het hele forum over je heen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.05.2015 - 22:55  ·  #22
Er is een verschil tussen losweken en oplossen.
Oplossen doen er maar weinig, maar losweken wel.
En dan heb je nog het thema smering van de cleaner, mocht je hem er per ongeluk te lang inlaten.
Niet alle cleaners zijn gelijk en kunnen zelfs een averechtse uitwerking hebben.
Er zijn er zelfs bij die leiden tot compressieverlies, of erger, motorschade.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 10.05.2015 - 03:47  ·  #23
Ik heb eens een oliewissel gedaan. Goedkope olie.
En na 100 km de peilstok s bekeken.
Netjes schoon en helder.
Direct daarna Forte motor flush erin gekiept.
Olie af laten lopen. Zo zwart als de nacht.
Het doet dus absoluut wat !!
@@lgra
Forumlid.
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 10.05.2015 - 09:11  ·  #24
Quote door Rik Tuin

Grappig om dit topic te lezen.

Mijn andere liefhebberij is Saab (9-3 cabrio 2001 met FPT turbo).

Op het Saabforum wordt flushen met Forte ernstig ontraden omdat er van alles door verstopt zou raken. De turbo motoren van Saab (de 9-5 en de vorige 9-3) waren gevoelig voor sludge vorming. In plaats van demonteren van het carter en alles reinigen gebruikte een enkeling wel eens Forte om de zaak te reinigen. Krijg je doorgaans het hele forum over je heen!

Als je daadwerkelijk ERNSTIGE vervuiling hebt kun je idd niet de normale spoeling doen. Volgens de werkbladen van Forte die je dan de dubbele dosering toe te passen en een drievoudige spoelduur !!!! Doe je dat niet dan geef ik de Saab forum bezoekers gelijk. Er is dan een (kleine) kans op verstopping.
Gebruik je Forte preventief dan is dan een echte aanrader en 100% veilig.

Het Forte reinginsmiddel voor inlaatsystemen heb ik geen ervaring mee.

Selected quotes for multi-quoting:   0