Snelheid is altijd zo gevaarlijk als de bestuurder. En niet iedereen is gelijk, de een rijd comfortabel 180 terwijl de ander met doodsangsten net de 90 aan durft te tikken. Als men echt wil dat de wegen een stukje veiliger worden dan moeten ze het niet zoeken in dat eindeloze betuttelen en geneuzel, maar zorgen dat de rijlessen eens op peil worden gebracht en bijvoorbeeld periodiek opfrissingen gaan geven.
Als we het hebben over hoe levensgevaarlijk hoge snelheden zijn; laten we dan ook eens naar lage snelheden kijken. Want ik zie zo vaak mensen die met 50 a 60 de auto meteen de snelweg opkwakken in plaats van de voegstrook te gebruiken en een beetje vaart maken. Of in plaats van de afrit te gebruiken om te remmen al op de rijbaan vol in de ankers gaan. Of bij de eerste 3 regendruppen ineens linkerbaan 70 gaan rijden met mistlampen aan En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als we het hebben over hoe levensgevaarlijk hoge snelheden zijn; laten we dan ook eens naar lage snelheden kijken. Want ik zie zo vaak mensen die met 50 a 60 de auto meteen de snelweg opkwakken in plaats van de voegstrook te gebruiken en een beetje vaart maken. Of in plaats van de afrit te gebruiken om te remmen al op de rijbaan vol in de ankers gaan. Of bij de eerste 3 regendruppen ineens linkerbaan 70 gaan rijden met mistlampen aan En zo kan ik nog wel even doorgaan.