Wie heeft zijn Volvo getuned?

Poll

Wie heeft zijn Volvo getuned?
Ja benzine

59 (20.42%)
Ja diesel

74 (25.61%)
Ja LPG

11 (3.81%)
Nee benzine

44 (15.22%)
Nee diesel

20 (6.92%)
Nee LPG

13 (4.5%)
Getuned, minder dan 50.000 km na tuning

25 (8.65%)
Getuned, meer dan 50.000 km na tuning

43 (14.88%)
Total votes:289
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wie heeft zijn Volvo getuned?

· 
Posted: 10.03.2019 - 21:36  ·  #46
Dat is een eerlijk antwoord.👍🏻
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.03.2019 - 22:04  ·  #47
Ik vindt just dat de 2.5T geartronic na tuning een betere automaat respons heeft. Hij reageert net ff anders. Lijkt wel of hij dat beetje meer koppel juist wel kan waarderen. Maar kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn.
Natuurlijk niet, zoals bekend, overdrijven bij een stoplicht sprint...
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 10.03.2019 - 22:23  ·  #48
Quote door ProVolvo

Standaard heeft mijn V70 voldoende vermogen, 210 pk en 320 NM vanaf 1500 toeren.
Maar mis het kickdown effect hiervan bij gas geven. Daarom bij Obbe geïnformeerd voor een tuning.
Zijn advies: niet doen, is niet goed voor de versnellingsbak (automaat). ☹

Obbe heeft destijds mijn 2.5T ook gedaan, maar met een veel lagere kilometerstand (145k km) dan die van jou. Ik vermoed dat 't daarmee te maken heeft. En je hebt tuning en tuning, ik heb Obbe destijds vooral gevraagd naar meer trekkracht in het middengebied (minder 'slopend' voor de draaiende delen trouwens), en daar ging 'ie toch echt beter van rijden. Niet maximaal uitgewrongen, maar gewoon 'lekker'.

Je zou Obbe kunnen vragen of 'ie o.b.v. het kenteken (stuur me even een PM :) ) nog kan achterhalen welke file dat was, hij heeft 'm destijds handmatig behoorlijk aan zitten passen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 10.03.2019 - 22:34  ·  #49
Quote door HarryB

Ik vindt just dat de 2.5T geartronic na tuning een betere automaat respons heeft. Hij reageert net ff anders. Lijkt wel of hij dat beetje meer koppel juist wel kan waarderen. Maar kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn.
Natuurlijk niet, zoals bekend, overdrijven bij een stoplicht sprint...

Ik ben beslist geen strepentrekker (meer), ik rij juist heel rustig. Maar dit was mijn eerste eigen automaat en na 35 jaar schakelwagens gereden te hebben viel juist de directe rectie op t gaspedaal mij zeer zwaar tegen. De bak heeft bedenktijd alvorens er iets gebeurt. Vandaar mijn wens om dit top te lossen met een tuning.
Harry, ik begrijp dat jij ook een 2.5T Geartronic hebt. Waar heb jij die laten tunen?

Overigens Hans, idd een heel eerlijke reactie van Obbe.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 10.03.2019 - 23:11  ·  #50
Quote door OttoV

Quote door ProVolvo

Standaard heeft mijn V70 voldoende vermogen, 210 pk en 320 NM vanaf 1500 toeren.
Maar mis het kickdown effect hiervan bij gas geven. Daarom bij Obbe geïnformeerd voor een tuning.
Zijn advies: niet doen, is niet goed voor de versnellingsbak (automaat). ☹

Obbe heeft destijds mijn 2.5T ook gedaan, maar met een veel lagere kilometerstand (145k km) dan die van jou. Ik vermoed dat 't daarmee te maken heeft. En je hebt tuning en tuning, ik heb Obbe destijds vooral gevraagd naar meer trekkracht in het middengebied (minder 'slopend' voor de draaiende delen trouwens), en daar ging 'ie toch echt beter van rijden. Niet maximaal uitgewrongen, maar gewoon 'lekker'.

Je zou Obbe kunnen vragen of 'ie o.b.v. het kenteken (stuur me even een PM :) ) nog kan achterhalen welke file dat was, hij heeft 'm destijds handmatig behoorlijk aan zitten passen.

Otto
Ik heb dit destijds aan Obbe gevraagd toen er 220d km op de teller van mijn V70 stond.
Inmiddels weet ik niet meer beter dan dat de bak bedenktijd heeft alvorens er respons op t gaspedaal komt.
En was je wagen ook uitgerust met de Geartronic of was dat een handbak.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.03.2019 - 15:22  ·  #51
Was een geartronic Willy. En als je met ‘bedenktijd’ en beetje slip bedoelt: dat verschilt in mijn beleving per geartronic. Heb veel verschillende S60’s en V70’s gereden, en de ene reageerde aarzelender (lees met meer slip cq. eerst toeren maken en daarna snelheid) dan de andere.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.03.2019 - 18:42  ·  #52
Met 330.000km wordt een koppelomvormer ook minder.
Kan me nog wel van mijn vorige V70 herinneren dat die koppel omvormer goed merkbaar was.
Traagheid kon ik hem zeker niet verwijten, betere grip en sneller reageren wel.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 11.03.2019 - 20:56  ·  #53
Ik heb mijn auto afgelopen zomer helemaal opgefrist. Andere motor met 116k en de omvormer laten reviseren. Daarna een soort van zogenaamde 0 tuning om hem weer gied aan het lopen te krijgen. Heb daarna een poosje getwijfeld of ik wel of niet een stage 1 tuning zou doen, maar toch gedaan. Ik wilde dit wel doen met testbank run en kwam toen uit bij Tunex in 's-Heerenberg.
Ik wilde wel een beetje in de buurt blijven. Daarna heb ik nog wat met de wastegate afstelling zitten spelen. Die staat nu op 0,3bar, terwijl voor de 2.5T de standaardwaarde 0,13 bar is. Hij werd daar nog vwpeel potenter van en het motormanagement accepteerd de turbodruk. Maar ik ga die mss wel weer een beetje terugstellen. De gasreactie is nu erg gevoelig. Dus weinig last van bedenktijd vanaf stilstand. Af entoe, vooral als je plotseling veel gas geeft, raakt hij van streek. Dan schiet hij in de toeren en heb je ff geen versnelling. Het is zaak om het vermogen met een beetje op te bouwen. Ook schakeld hij in vijf bij gasgeven niet om de haverklap terug naar vier.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 23.05.2019 - 18:15  ·  #54
Ik heb de t5 een paar maandjes terug laten hersenspoelen door Obbe. Het schakel karakteristiek van de automaat is wel anders. Hij schakeld niet gelijk terug bij het minst geringste gas geven. In de hogere versnellingen merk de toename in het koppel.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik de vermogenswinst niet echt bruikbaar. Ja als je wilt knallen met snelheden over de 120.
Tot die snelheid vind het bruikbare toegenomen vermogenswinst maar om het even.
Achteraf gezien, als hij standaard was gebleven, was het ook prima.
Misschien dat de tuning beter tot zijn recht komt met een handgeschakelde bak.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Subject:

· 
Posted: 23.05.2019 - 19:27  ·  #55
Obbe heeft het mij afgeraden, 170 naar 180pk zou niet merkbaar zijn. Al had ik het wel graag geprobeerd.
V70markie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 23.05.2019 - 22:13  ·  #56
De onze is vorig jaar "getuned" door het vervangen van vacuüm slangen. Wat een verschil. Iemand ook voordeel met hey verbruik gemerkt? Moet een goede rede hebben bij moeder de vrouw voor zo'n investering.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.05.2019 - 22:59  ·  #57
Xc70 2.5t automaat laten tunen. Ik merk zeker wel verschil als de turbo mee gaat doen, dus in hogere toeren. Maar ook in lagere toeren met optrekken spreekt t allemaal wat sneller aan.

Auto is niet zuiniger geworden bij gelijk gebruik. Als ik wil wel onzuiniger
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.05.2019 - 10:24  ·  #58
maandag ga ik mijn diesel laten tunen. 130pk -> 230pk verwachten ze... zal toch merkbaar zijn.
ik ben vooral benieuwd hoe de automaat gaat reageren. hopelijk schakelt die minder snel terug gezien er veel meer koppel (+100Nm) gaat zijn onderin.
bartv70
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.05.2019 - 12:15  ·  #59
Dat is een flinke plus. Klopt dat wel?
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 24.05.2019 - 12:53  ·  #60
130 naar 230 lijkt inderdaad wel heel erg veel voor een stage 1 chip (ik ga er iig van uit dat het stage 1 is)

Selected quotes for multi-quoting:   0