@V70-2.5FT
Ik heb die van mij alleen hardwarematig aangepast en ben met die modificaties al superblij. Auto gekocht met 300k op de teller en toen besloten om een goede "stage 0" te doen, vernieuwen van verschillende sensoren, verversen van vloeistoffen, PCV, etc etc. Pas toen kwam ik erachter hoe lui de S80 was, de missing link voor mij was een versleten veer van de wastegate actuator (niet heel gek na 300k km).
Wat ik eigenlijk wil zeggen, zorg ervoor dat de basis goed is voordat je dingen gaat toevoegen.
Echte aanraders:
3" Downpipe met sportkat (meer power, meer uitlaatgeluid, turbo spoelt wat sneller)
BSR 3" Downpipe with Sports Catalyst by
Andy Ramdin, on Flickr
Volvo S80 2.4T 3" BSR Downpipe by
Andy Ramdin, on Flickr
Grotere turbo intake pipe, ik heb de DO88.se (meer power)
Volvo S80 2.4T OEM vs Do88 Turbo Intake Pipe by
Andy Ramdin, on Flickr
Hardpipe kit (meer power door grotere diameter)
Volvo S80 2.4T DO88.se Lower Intercooler Pipe Upgrade by
Andy Ramdin, on Flickr
Volvo S80 2.4T DO88.se Upper Intercooler Pipe (OTE) by
Andy Ramdin, on Flickr
Eigenlijk is het in de basis simpel, je turbo moet makkelijker kunnen in- en uitademen.