Wie kan me helpen.

 
 
 
 
 
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 19:52  ·  #1
Heren en dames, ik zit met het volgende dillema:

Bij een aantal inbouwbedrijven heb ik een offerte laten doen voor de inbouw van een lpg installatie.

Nu zegt de 1, Vialle LPi de ander zweert bij Vogels en weer een ander BRC en raadt Vialle juist erg af vanwege defect gaande pompen.

Wat is nu wijsheid? Vialle is mooi vanwege de integratie en het systeem (is dat dan ook efficiënter vanwege de manier van inspuiten?) maar een los metertje voor de tankinhoud vind ik geen probleem.

Kortom, wat is jullie ervaring?
kamekazi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ELST UT
Leeftijd: 55
Berichten: 51
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 19:58  ·  #2
Vialle prima niks mis mee
zoals al eerder gemeld 320k op gas (lpi) en geen problemen.
Led indicatie ingebouwd net naast het stuur.

autorijdt fantastisch zowel op gas als op benzine geen verschil merkbaar behalve bij de pomp

gr
marc
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 20:11  ·  #3
Beste Marc,

Dat las ik idd al in het 'even voorstellen' hoekje. Grandioze kilometerstand natuurlijk! Hoe is jou rijstijl en het daarmee samenhangende verbruik?

Nu weet ik uit ervaring dat er veel geblaf en geblaas is in forums op internet maar goed, wat ervaringen kunnen geen kwaad alvorens een keuze te maken. Het gaat immers niet om een pakkie boter.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 20:52  ·  #4
Ik heb mijn S80 T6 bij 160d km bij Vogels van een VGi installatie laten voorzien. Tevens een electronisch geregelde Flashlube laten installeren, voor alle zekerheid. Staat nu op 255d km en nog geen problemen, afgezien van een zwetende toevoerslang van de Flashlube. Er is geen merkbaar verschil in rijden op gas of benzine. Loopt ongeveer 1:8, op benzine ongeveer 1:9.
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 20:57  ·  #5
Super, ook goede ervaring mee dus.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 21:00  ·  #6
Nog vergeten: mijn vorige S80, een 2.9 uit 2000, had een zelfde soort installatie. Drooggas injectie. Ook deze is bij 160d km ingebouwd, maar bij een ander bedrijf. Vlak voordat ik hem wegdeed bij 350d km bleek de verdamper stuk. Nieuwe verdamper en nieuwe injectoren (toen ca. € 250) bij Vogels in Son laten inbouwen en hij reed weer als nieuw. Ook ongeveer 1:8.
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 21:28  ·  #7
Ben een beetje aan het googlen geslagen. Op de Veluwe zag ik wat in Wezep. Boertien heet dat bedrijf dacht ik. In Son zitten er idd meerdere maar dat is voor mij een eind uit de slinger. Ook ivm eventueel onderhoud of problemen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39895
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 22:09  ·  #8
Daar heb je inderdaad een punt.
Misschien wel iets duurder, maar ook veel meer gemak bij storingen.
Succes.
kamekazi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ELST UT
Leeftijd: 55
Berichten: 51
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 10.09.2012 - 22:19  ·  #9
Quote door 3kes

Beste Marc,

Dat las ik idd al in het 'even voorstellen' hoekje. Grandioze kilometerstand natuurlijk! Hoe is jou rijstijl en het daarmee samenhangende verbruik?

Nu weet ik uit ervaring dat er veel geblaf en geblaas is in forums op internet maar goed, wat ervaringen kunnen geen kwaad alvorens een keuze te maken. Het gaat immers niet om een pakkie boter.


Mijn rijstijl is best pittig te noemen maar ik scoor ook een 1 op 9 gemiddeld op gas.
ik moet eerlijkheids halve wel zeggen dat ik de auto nog niet zolang heb maar wel helemaal heb laten nakijken.De auto verkeerd technisch in prima staat en de compressie is ook nog prima.
hij heeft altijd netjes zijn beurten gehad bij de dealer waarbij geen buitensporige reparaties noodzakelijk waren.

De auto heeft nog geen revisie gehad of derg. en dit is voorlopig dus ook niet nodig.
ik let er wel op dat ik de tank niet helemaal leeg rijdt om de pomp van een goede smering te garanderen.

morgen gaat hij naar de garage voor een grote beurt eens zien wat daar uit voortvloeit.

maar tot nu toe ben ik erg tevreden.

natuurlijk kan ik jou niet garanderen dat het voor jou de juiste keuze is maar mijn ervaringen op
lpg zijn goed zo heb ik al div volvo's gereden op gas naar alle te vredenheid.

mijn LPG installatie in ook in son ingebouwd
succes met je keuze
groet marc
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 03.10.2012 - 22:00  ·  #10
De kogels vliegen maar aan. Na het besluit voor een andere radio, is het besluit lpg installatie ook gevallen.

Na het opvragen van diverse offerte's en bezoekjes heb ik voor een Vialle LPI installatie gekozen. Prins vond ik te prijzig. Vogels was m'n tweede keuze (was 200 euro voordeliger) maar goed, na wat gesprekjes her en der toch voor Vialle gekozen.

Nu heb ik twee 'professionals' gesproken en beide zeggen dat een extra toevoeging (flash-lube) niet nodig is. Wat vinden jullie?
Emaeler
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 11.10.2012 - 19:45  ·  #11
Ik ben na de 740 (530000 km), de 850 (480000 km) nu overgestapt naar een V70 140pk automaat. Hij heeft 305000 km op de teller staan. Als ik met deze ook de eerdere aantal km's kan halen ben ik dik tevreden. Alle auto's hebben altijd op LPG gereden.
Volvo kon wel gemaakt zijn voor LPG althans ik heb er goeie ervaringen mee. Het verbruik heeft bij mij altijd rond de 1 op 8 gelegen. (Prettige rijder, woon-werkverkeer > 40km)

Gisteren toevallig mijn LPG-specialist de G3 installatie van de V70 laten beoordelen. Toevallig dat hij een opmerking maakte over de flash-lube. Evenals jouw 'professionals' gaf hij aan dat het onzin was om die te hebben. Zou alleen maar extra olie kosten.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 11.10.2012 - 20:30  ·  #12
Ook ik heb altijd op LPG gereden, maar dan wel met de motoren met hydraulische klepstoters. Voor mij geen ander merk dan Vialle, maar dat is persoonlijk. Mijn ouders hebben een S70 met BRC installatie en ook deze functioneert prima.
Mesman in Son is zeer bekend met Volvo en kan ik zeker aanbevelen.
Mijn broertje heeft 2 jaar geleden (nu ca. 80.000km) in zijn 2.9 S80 een Vialle LPi daar laten inbouwen. Nul problemen tot nu toe.

Voor wat betreft jouw motor, deze heeft geen hydraulische klepstoters. Wat ik me destijds van het volvo850forum meen te herinneren was de opmerking dat bij dat type motor, in tegenstelling tot de hydraulische klepstoter versie, een flashlube systeem wel aan te bevelen was. Waarom weet ik niet meer.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reden waarom de specialisten menen dat het niet nodig is?
Enig idee?
3kes
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie kan me helpen.

 · 
Posted: 12.10.2012 - 16:45  ·  #13
Sja..waarom niet..

Ik heb jaren Toyota gereden en daar wordt lpg afgeraden. Ik vroeg de beste man waarom dat is. Hij vertelde mij dat ze de nieuwere motoren (in dit geval Toyota en hij zei in principe alle Japanse merken) mechanisch heel stil maken. Hiervoor gebruiken ze onderandere ander materiaal voor klepzitting. Dit zou de motor minder geschikt maken voor gas. Ik ben geen autotechnicus dus of dit klopt weet ik niet. Misschien heeft vvti (variabele kleptiming) er ook iets mee te maken?

Buiten dit vervalt hoogwaarschijnlijk de garantie op de motor van een Japanner als de auto een lpg installatie krijgt. Temiste, dat vertelde mijn Toyota dealer altijd. Daarom heb ik het nooit aangedurft.

En, 'onze' Volvo's doen hun werk in alle kalmte. De 140pk die uit mijn motor komt is natuurlijk een lachertje als ik naar de hoogvermogen geblazen 1.2liters kijk in auto's van 1300kg. Dus qua warmte aspect lijkt mij de 2.4 in de S60 een betere kandidaat voor lpg.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0