wie rijdt er hier nog meer op cng

of bi fuel v60/v70

 
 
 
 
 
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: wie rijdt er hier nog meer op cng

 · 
Posted: 27.10.2022 - 17:14  ·  #46
Ik ben toch bang dat je momenteel helaas aan het kortste eind gaat trekken als verkoper van een CNG auto. De markt is echt beroerd, net als voor de diesels. Inruilwaarde is gewoon verkeerd, maar in een auto rijden waarvan je weet dat je teveel betaalt en op lange termijn veel teveel kost is ook geen lekker gevoel. Heb zelf ook net de move gemaakt van diesel naar benzine. Is financieel slikken maar dan is wel het gevoel weg (zolang het duurt overigens).
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 93
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: wie rijdt er hier nog meer op cng

 · 
Posted: 27.10.2022 - 22:59  ·  #47
Quote door hetschaap

waarom niet een andere v70 kopen? ik heb het ook overwogen maar het bi-fuel gedeelte is behoorlijk ver verweven met de ECM en DIM. bovendien heb je dan nog een klein benzinetankje. Uiteindelijk, met pijn in mijn hart, heb ik mijn bifuel CNG verkocht zonder er iets aan uit te bouwen, ik kreeg er nog een best mooi bedrag voor en heb er een volvo diesel (ja, ik weet het... ook niet ideaal maar ik heb geen glazen bol) voor teruggekocht.


Een andere auto is zeker geen optie, ben zeer tevreden met de auto, lage km-stand (ruim onder de 100K) en met vrijwel alle opties en niet te vergeten een T5 - met maar liefst 245 PK en een 8 traps automaat.

Uitbouwen van het Bifuel systeem valt best mee, althans voor mij wel. Had het hier en daar gevraagd en er wordt al gauw zo'n € 1.000 ! gevraagd voor het uitbouwen. Voor mij teveel, gauw verdiend met een klein dagje klussen.

Het CNG systeem heeft 2 eigen aansturingsboxen (ECM box + Last-simulatie box) welke via één grote CNG kabel boom verbonden zijn via contra stekkers voor o.a. de DI-contacten, FRPS, CAM-IN, Crank, Pomp, MAP sensor) .
Simpel gezegd de 2 boxen loskoppelen en verwijderen en de CNG kabelboom eruit en alle connectoren die uit de contra stekkers van de CNG kabelboom komen rechtsreeks terug op hun basisplaats. Moeilijkste is het verwijderen van de CNG injectoren uit het inlaat spruitstuk. Je houdt namelijk kleine 'inlaat buisjes' over. Inlaat spruitstuk losgehaald en in de buisjes kunststof (vinyl) schroeven erin gedraaid. Na een paar uurtjes was de klus onder de motorkap geklaard. Van het weekend de tanks uit de kofferbak eruit halen en dan is het principe klaar. Heb je weer een volledig originele benzine auto. In principe hoef je niets extra's te kopen of te vervangen. De benzine tank is bij mijn auto gewoon een volwaardige tank van ruim 70 liter.

Betreft bericht van evertvet58 d.d. 08-02-2022:
In zijn berekening is volgens niet opgenomen dat het gewicht ( massa ledig voertuig) terug gaat met 1 categorie en mogelijk zelfs 2 categorieën voor de MRB als je terug gaat naar benzine. Dat voordeel is voor zover ik het kan zien niet opgenomen in zijn berekening.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 563
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: wie rijdt er hier nog meer op cng

 · 
Posted: 28.10.2022 - 14:48  ·  #48
oh joh, ik dacht dat jij een 'ouwe' 2.4 bifuel had! die hebben namelijk maar een benzinetankje van 30 liter, geen boordcomputer en nog een paar van die dingen. Ik begrijp je keuze nu wel, jij hebt een V70nn met de 2.5T motor. Dan had ik inderdaad hetzelfde gedaan als wat jij nu doet.
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 93
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: wie rijdt er hier nog meer op cng

 · 
Posted: 28.10.2022 - 21:57  ·  #49
Quote door hetschaap

oh joh, ik dacht dat jij een 'ouwe' 2.4 bifuel had! die hebben namelijk maar een benzinetankje van 30 liter, geen boordcomputer en nog een paar van die dingen. Ik begrijp je keuze nu wel, jij hebt een V70nn met de 2.5T motor. Dan had ik inderdaad hetzelfde gedaan als wat jij nu doet.


Bijna goed , Ik heb een V70 MY 2016 - 2.0 -T5 (4-cylinder) 🙂
 
Selected quotes for multi-quoting:   0