Heren, bedankt voor de vele bruikbare info.
Bij
klik zijn ze hier echt helemaal niet van op de hoogte. Schandalig eigenlijk dat de zo en website mogen voeren.
Ik wacht even het antwoord af van de tuner JDW in Ermelo. Misschien komt hij met het juiste antwoord en kan de wagen eindelijk weer een echte D5 worden.
Motor is vorigjaar augustus gereviseerd, kop en onderblok. Ook turbo vervangen en revisie injectoren geplaatst. Onderdelen worden geleverd door Buchli uit Harderwijk.
Eind januarie roetfilter vol. Turboslang klapte er toen af.
Buchli heeft toen het nieuwe DPF geleverd. Later ben ik er achter gekomen dat het niet een origineel Volvo filter is. Ik had er eerst een nachtmerry over. Deze droom is dus gewoon uitgekomen. Dit filter zit er nog onder. Revisie bedrijf wil deze niet vervangen omdat volgens Buchli dit wel een goede vervanger is.
Dit is echt verkeerd.
Een ander revisie bedrijf heeft een keer mijn BC uitgelezen. deze gaf mij advies om de injectoren bij Volvo te laten programmeren.
Volvo kwam er achter dat de EGR dichtgeblubberd was. Het revisiebedrijf was er nu zelf achtergekomen dat de nieuwe zuigerveren al weer versleten waren.... Dus tweede keer helemaal uit elkaar.
Het is echt niet te geloven dat met een website voert met volvo motor revisie....
Ik heb denk ik een advocaat nodig. Kosten bestaan al uit 5 cijfers.....
Tristy en Bigdog zijn echt heel goed bezig met meedenken.
Waal70 en dimitri, hartelijk dank voor de info!
Ik heb het nodig.