Dimitri had het over een note in de technische documentatie als je injectoren vervangt. Ik dacht dat dat in VIDA staat. Leuk stukje om in mijn V70 map te stoppen met info die eventueel tegen dat bedrijf gebruikt kan worden.....
Dimitri had het over een note in de technische documentatie als je injectoren vervangt. Ik dacht dat dat in VIDA staat. Leuk stukje om in mijn V70 map te stoppen met info die eventueel tegen dat bedrijf gebruikt kan worden.....
Ehm...Dimitri?
Ik heb het, naast VIDA wat Trissy reeds kopieerde, uit het Volvo-document: New Car Features 0520 - theory & technical presentation. Onderstaande pagina gaat over de injectoren:
Dit gaat dus om de eerder door mij genoemde IMA- code, de toleranties waarbinnen de injectortijd berekend wordt, er is meestal "zelflerend" vermogen maar dit gaat beter en sneller.
Of er na een jaar rijden zonder correcte invoer van de IMA- code alsnog motorschade kan ontstaan is mij niet bekend....er zou dan eerder een EDC of EOBD waarschuwing moeten zijn
Ik heb zelf iets in dezelfde orde meegemaakt door de hydraulische stoters welke bij twee kleppen niet meer naar behoren werkte. Ook is er dan ook minder vermogen aanwezig. Tevens zal door een onvollledige verbranding het roetfilter eerder volzitten en het oliepeil stijgen . Vraag even na of ze deze vervangen hebben met de revisie.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Gelezen en hoewel ik er de ballen verstand van heb, zou je eens kunnen beginnen met het fotograferen/documenteren/vastleggen/whatever ook van de onderdelen die ook vervangen hadden moeten worden. Dit kan wellicht handig zijn als dit een juridisch geschil gaat worden omdat je toch bewijs moet overleggen.
Maar misschien -zoals eerder genoemd- is het toch raadzaam om Volvo te contacteren hiermee, misschien dat je van hen wat coulance kan verwachten.
De motor is tot 3 keer toe volledig gereviseerd. De klepstoters en tuimelaars zijn dus ook allemaal vernieuwd. Het is en blijft lastig maar ik denk nog steeds aan de DPF.
Nou, daar ben je dan mooi klaar mee.
Kort gezegd komt het op het volgende neer: Zoek het maar uit.
Dit vind ik echt niet kunnen, zeker niet als je ziet wat Roland hier aan Euro's heeft achtergelaten.
Als service mogen ze hem wel eens een nieuwe motor gaan leveren met DPF, zodat hij weer zorgenloos kan toeren.
Lijkt mij dat er hier werk van gemaakt moet worden.
Desnoods via de Rechter, want dit mag en moet je zeker niet accepteren.
Ik denk dat je hier groot gelijk in hebt Hans! Het is echt te schandalig voor woorden dit. Al met al is die auto nu een half jaar bij dat bedrijf geweest en nog niet goed! Hier wordt je echt misselijk van!