Inmiddels een week verder en de bestelde schokdempers uit Duitsland laten nog steeds op zich wachten.
Gelukkig heb ik wel wat te doen nu het toch uit elkaar gaat.
Zo waren aan beide kanten de binnenste aandrijfashoezen aan het uitdrogen.
De linker as heb ik inmiddels gedemonteerd, de hoes eraf geknipt en de boel schoon gemaakt.
De hoezen had ik al mee besteld met de veren enz en die zijn al binnen.
Ook had ik stabilisatorstang beugels met PU rubbers mee laten komen.
Ik had namelijk mijn twijfels over hoe goed de orginele rubber nog waren.
Dat het flink aanpoten zou worden om de orginele rubber van de stabilisatorstang af te krijgen wist ik wel.
De orginele zitten namelijk op de stang gevulkaniseerd, dus die moet je los snijden.
Ik doe dit alles op het pleintje achter onze achtertuin en wilde daarom het subframe niet laten zakken.
Dat voelt toch minder fijn dan wanneer ik het op een brug zou doen.
Nou die beslissing bijt me behoorlijk in mijn reet.
Man wat heb je weinig bewegingsruimte bij die beugels.
Door de huidige temperaturen kan ik toch niet de hele dag ermee bezig zijn en dat is eigenlijk wel prettig.
Iedere dag een paar uurtjes erin stoppen en dan rap naar binnen om af te koelen.
Op de foto zie je dat ik al een eindje onderweg met het linker rubber.
Ik bekijk vaak eerst jijbuis filmpjes voordat ik aan bepaalde klussen begin en zo ook voor de schokdempers.
Op 1 filmpje zag ik de tip om zodra de schokdemper verwijderd is eens binnen in de schokdempertoren te kijken.
Blijkbaar willen onze Zweedse schone daar wel een roesten.
Dat bleek bij mijn V70 op een klein plekje ook het geval.
Dus ik heb de toren van binnen geschuurd, onvet en gespoten met underbody protection lak.
Hier heb ik ook een foto van bijgevoegd.
Gelukkig heb ik wel wat te doen nu het toch uit elkaar gaat.
Zo waren aan beide kanten de binnenste aandrijfashoezen aan het uitdrogen.
De linker as heb ik inmiddels gedemonteerd, de hoes eraf geknipt en de boel schoon gemaakt.
De hoezen had ik al mee besteld met de veren enz en die zijn al binnen.
Ook had ik stabilisatorstang beugels met PU rubbers mee laten komen.
Ik had namelijk mijn twijfels over hoe goed de orginele rubber nog waren.
Dat het flink aanpoten zou worden om de orginele rubber van de stabilisatorstang af te krijgen wist ik wel.
De orginele zitten namelijk op de stang gevulkaniseerd, dus die moet je los snijden.
Ik doe dit alles op het pleintje achter onze achtertuin en wilde daarom het subframe niet laten zakken.
Dat voelt toch minder fijn dan wanneer ik het op een brug zou doen.
Nou die beslissing bijt me behoorlijk in mijn reet.
Man wat heb je weinig bewegingsruimte bij die beugels.
Door de huidige temperaturen kan ik toch niet de hele dag ermee bezig zijn en dat is eigenlijk wel prettig.
Iedere dag een paar uurtjes erin stoppen en dan rap naar binnen om af te koelen.
Op de foto zie je dat ik al een eindje onderweg met het linker rubber.
Ik bekijk vaak eerst jijbuis filmpjes voordat ik aan bepaalde klussen begin en zo ook voor de schokdempers.
Op 1 filmpje zag ik de tip om zodra de schokdemper verwijderd is eens binnen in de schokdempertoren te kijken.
Blijkbaar willen onze Zweedse schone daar wel een roesten.
Dat bleek bij mijn V70 op een klein plekje ook het geval.
Dus ik heb de toren van binnen geschuurd, onvet en gespoten met underbody protection lak.
Hier heb ik ook een foto van bijgevoegd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).