Dezelfde brom, maar dan op rotondes linksom met gas er bij. Je voelde in het stuur echt de brom. Uit voorzorg alle lagers voor en homokineten vervangen aan de voorzijde (had een klunk bij een scherpe bocht af en toe) lagers zaten er al 300.000 op. Brom is nog zachtjes merkbaar, maar niet zo luid als eest. Maar de auto moet nog uitgelijnd worden...
Terug reis van 150km. Meedere malen 130 kunnen rijden. Niks aan de hand. Remmen gevoeld tijdens en na de rit. Gelijke warmte en gewoon aan teraken. Wielen na de rit los gehad. Geen lager geluid.
op sommige wegen zit er ook gewoon meer resonantie in de wagen dan op sommige andere wegen ander wegdek , zomerbanden ,winterbanden enz enz als je remmen niet vast zitten zou ik me er niet zo druk over maken
wiellager is ook apk punt dus als die kapot is komt ie vanzelf aan de beurt
Ligt dus niet aan de weg oid. Nu ook gehad op een geheel andere plek. Rijd 130. Begint tebrommen en trillen, laten terug zakken tot het weg was. Dat was bij 70. Daarna meteen weer 130 gaan rijden en geen enkel last meer.
Bijna 100pst als ik het goed zie? Vind ik wel een wat duren gok.
Maar als ze los hangen hoor en voel ik niks. Kan een lager zomaar herrie maken en door verandering van rotatie snelheid opeens weer stil zijn?
Maar er is ook rede tot een feestje. Grande Dame is over de 300.000 gegaan
Gefeliciteerd, wanneer en waar?
Mijn lager was €68,-, maar misschien zit er verschil in tussen voor en achter. Ik zou deze gok wel durven te wagen. Uiteindelijk gaat ie er toch aan, zeker met 3 ton achter de kiezen (als het de originele nog is).