Zo, na een hele lange tijd, toch maar eens de gereedschapskist gepakt en eens gaan sleutelen om te kijken hoe het nu in elkaar zit.
De korte samenvatting is, dit is bijna onmogelijk....
Hier wat meer uitleg en wat foto's (foto's zijn altijd goed)
Ik heb eerst de middenconsole losgehaald, eerst pennenvakje los, dan torx schroeven van de middentunnel los en de zijpanelen loshalen. Bevestiging van de handremhoes van de middentunnel gehaald en de hoes van de hendel verwijderd. Daarna de pook van de Geartronic losgetrokken, de afdekkap van de middenconsole losgehaald en het middendeel (waar de versnellingsindicator enzo op zitten) losgehaald, dit om meer ruimte te creëren om te kunnen werken.
Het middendeel zit namelijk nog steeds vast met 3 kabels voor de electronica, twee setjes van "speakersnoer" en een flatcable (die nog belangrijk gaat worden!!)
De Geartronic heeft een "kap" aan de bovenzijde die los moest om verder te kijken.
Deze kap gaat op net zo'n manier los als de pookknop van de Geartronic, gericht, bruut geweld.
Toen deze kap verwijderd was, viel me op dat de Manual selection niet meer beschikbaar was (en had ik m'n eerste foutmelding te pakken "versnellingsbak service vereist")
De reden van deze foutmelding is dat de pook niet in P kan staan als je de middentunnel verwijderd, dan gaat het niet passen, maar als de pook niet in P staat, kan het contact niet volledig uit (heb niet geprobeerd met een losgehaalde accu trouwens, het leed was nu al geschied)
De onderkant van de kap ziet er zo uit:
Een raar printplaatje waar ik in eerste instantie niet zoveel aandacht aan had besteed. Maar toen viel het me op dat de pook wel de P-R-N-D standen herkent, maar niet de Manual en +/- Het lampje van D bleef branden, ook al stond de pook in Manual.