Hallo iedereen.
Ik kan mij voorstellen dat dit het joker topic van het jaar kan worden, maar er is iets waar ik écht mee zit.
Als ik in gebieden rij waarbij er handmatig 'geschakeld' moet worden (D5, Geartronic, 2003), dan zit ik echt consequent 'verkeerd-om' te harken.... Het gevolg is dat dus steeds een verkeerde kant op schakel...
Ik heb ooit eens wat race ervaring opgedaan en de sequentiele versnellingsbakken hadden allemaal het principe 'aan de pook trekken is opschakelen' en 'aan de pook duwen is terugschakelen'. Geartronic gebruikers weten dat het in onze Volvo's precies andersom is en daarin zit de bron van mijn ergernis
Mijn vraag is dus of er slimme techneuten zijn die mij iets kunnen vertellen wat voor stekkers er aan de onderkant van de pook zitten en of er mogelijkheden zijn om de 'stekkers om te draaien' (heel simpel gezegd) zodat het schakelen wel moet zoals ik wil ....
Dank!
Ik kan mij voorstellen dat dit het joker topic van het jaar kan worden, maar er is iets waar ik écht mee zit.
Als ik in gebieden rij waarbij er handmatig 'geschakeld' moet worden (D5, Geartronic, 2003), dan zit ik echt consequent 'verkeerd-om' te harken.... Het gevolg is dat dus steeds een verkeerde kant op schakel...
Ik heb ooit eens wat race ervaring opgedaan en de sequentiele versnellingsbakken hadden allemaal het principe 'aan de pook trekken is opschakelen' en 'aan de pook duwen is terugschakelen'. Geartronic gebruikers weten dat het in onze Volvo's precies andersom is en daarin zit de bron van mijn ergernis
Mijn vraag is dus of er slimme techneuten zijn die mij iets kunnen vertellen wat voor stekkers er aan de onderkant van de pook zitten en of er mogelijkheden zijn om de 'stekkers om te draaien' (heel simpel gezegd) zodat het schakelen wel moet zoals ik wil ....
Dank!