Kogel is door de kerk! Ik heb de S80 gekocht en de 230km naar huis gereden. Een proefrit na aanschaf bij wijze van spreken.
Let wel, de auto rijdt heerlijk en ligt zeer solide op de weg. Het stormde toen ik naar huis reed en ik merkte er niets van, zelfs niet bij het inhalen van vrachtwagens! Wat een verschil met mijn vorige auto's (o.a. BMW 3 serie coupé aut., Citroen C5 aut.). Ik kijk er nu al naar uit om er mee naar Frankrijk te rijden en comfortabel door Europa te toeren.
Volgens NAP is de 196.000KM logisch en ook de bijbehorende onderhoudsfacturen wijzen hierop. Ik heb niet veel voor de auto betaald, maar als je de vele kleine gebreken van zo'n 15 jaar oude auto bij elkaar optelt is dat ook niet verwonderlijk. Meest hinderlijk is dat de autosleutel soms doordraait in het slot en de auto dus niet start. Ook zijn de 4 platte rubberen sierstrips aan de onderkant van de portierramen gechipped en gescheurd en ziet de bovenste motorsteunrubber er niet meer solide uit (zit scheur in). Bij het starten van de auto brand "alarm service vereist" (of iets dergelijks). Dit laatste is volgens mij omdat de batterij van het alarm is gaan lekken en het printplaatje heeft beschadigd, schijnt vaker te gebeuren met deze auto en van mij mag dat alarm helemaal worden uitgeschakeld. Ook is de automatisch dimmende binnenspiegel kapot, waardoor het continu gedimd is. Verder is er ook nog een "geluidje", waarvan ik uiteraard nog niet de oorzaak heb kunnen achterhalen.
Ik sta open voor suggesties van forumleden die garages aanbevelen die verstand hebben van zo'n S80 en waar ik niet de hoofdprijs hoef te betalen voor onderhoud van de auto. Regio Friesland, daar helemaal bovenin!
Zodra ik wat meer ervaring heb met de auto horen jullie meer van me.
Groet,
Gomo