Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

· 
Posted: 12.04.2014 - 13:54  ·  #16
Dat is toch een normale prijs voor een auto uit 2000? Bovendien is er te onderhandelen als inderdaad het service lampje bij de proefrit nog steeds brand. En een ritje voor 'niets' is nooit voor niets, je weet dan immers wat je voor welk geld niet wilt hebben!
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2014 - 14:09  ·  #17
Vind de prijs ook erg laag, daarnaast heeft de auto schade aan de rechterkant. Je kunt natuurlijk altijd gaan kijken maar ik zou me er niet op verheugen en zeker niet verlieft op de auto worden. Neem ook zeker iemand mee die verstand heeft van deze auto's, de kilometerstand is pittig, daarnaast heb je ook kans dat de automaat versleten is, erg goed op letten ander wordt het een duur grapje achteraf. De vorige eigenaar is niet zo zuinig geweest met de auto als je naar het interieur kijkt, daar zou ik zelf al op afhaken. Mijn gevoel zegt duurkoop.
v40pokemon
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2014 - 14:31  ·  #18
echt oordelen kun je pas alsje de auto gezien hebt. De Geartronic staat bekend als 1 van de slechtere bakken en ook de 2.4T gooit geen hoge ogen. Persoonlijk vind ik het geen superkoopje gezien de staat van de auto.
Als je niets zelf kun zijn deze auto's in de dergelijk budget vaak achteraf best duur. Ik heb zelf net een 2001 gekocht(voor iets meer dan de helftvan deze prijs) met ruim 450.000km en naar nu blijkt een versleten automaat. De problemen met de automaat zijn jammer(vervangen doe ik zelf), maar verder vind ik de wagen in orde. Voordeel is dat er ongeveer een ton geleden een nieuwe kop op is gekomen; de wagen heeft wel een LPI-installatie.

Als je rond de 12.000km per jaar rijdt zou ik ook een voor een LPG of diesel kijken. Er zwemmen op dit moment heeel erg veel vissen in deze vijver :happy:
gomo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 09.05.2014 - 11:38  ·  #19
Beste vrienden,
Nogmaals dank voor de vele reacties. Ik heb deze auto niet gekocht, ben ook niet wezen kijken. Wel heb ik ondertussen met mijn boekhouder gesproken en besloten om een 15 jaar oude Volvo te kopen daar dat voor mij fiscaal gunstig is.

Helaas valt de V70 zoals ik die mooi vind dan net buiten de mogelijkheden, maar een S80 niet. Dus onder het motto van "zoals de wind waait, waait mijn rokje", ga ik morgen naar Naaldwijk een S80 2.9 automaat bekijken. Op de foto's ziet de auto er mooi uit, in het echt valt dat waarschijnlijk wel mee en daar ben ik dan ook op voorbereid. Er zit 196.000 op de teller en distributieriem is vervangen bij 165.000.

Ik kan niet wachten om dan de 2,5 uur terug naar huis te rijden in de voor mij "nieuwe" S80!

Groeten,
Gomo
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.05.2014 - 12:36  ·  #20
Ik ben nieuwsgierig naar de afloop.
Alvast succes !
v40pokemon
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.05.2014 - 08:37  ·  #21
Wat een heerlijke auto zo'n S80 2.9 O-)

Veel plezier ermee
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.05.2014 - 15:04  ·  #22
Kijk dat is andere koek, 196.000 is ook een mooie kilometerstand voor het aanschaffen van een Volvo, zeker voor een 6-cilinder is dit een lage stand. Let wel dat de kilomterstand erg laag is voor de leeftijd van de auto, een autopas en/of verficatie van de KM-stand via een onderhoudsboekje is geen overbodige luxe.
gomo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 19:18  ·  #23
Kogel is door de kerk! Ik heb de S80 gekocht en de 230km naar huis gereden. Een proefrit na aanschaf bij wijze van spreken.
Let wel, de auto rijdt heerlijk en ligt zeer solide op de weg. Het stormde toen ik naar huis reed en ik merkte er niets van, zelfs niet bij het inhalen van vrachtwagens! Wat een verschil met mijn vorige auto's (o.a. BMW 3 serie coupé aut., Citroen C5 aut.). Ik kijk er nu al naar uit om er mee naar Frankrijk te rijden en comfortabel door Europa te toeren.

Volgens NAP is de 196.000KM logisch en ook de bijbehorende onderhoudsfacturen wijzen hierop. Ik heb niet veel voor de auto betaald, maar als je de vele kleine gebreken van zo'n 15 jaar oude auto bij elkaar optelt is dat ook niet verwonderlijk. Meest hinderlijk is dat de autosleutel soms doordraait in het slot en de auto dus niet start. Ook zijn de 4 platte rubberen sierstrips aan de onderkant van de portierramen gechipped en gescheurd en ziet de bovenste motorsteunrubber er niet meer solide uit (zit scheur in). Bij het starten van de auto brand "alarm service vereist" (of iets dergelijks). Dit laatste is volgens mij omdat de batterij van het alarm is gaan lekken en het printplaatje heeft beschadigd, schijnt vaker te gebeuren met deze auto en van mij mag dat alarm helemaal worden uitgeschakeld. Ook is de automatisch dimmende binnenspiegel kapot, waardoor het continu gedimd is. Verder is er ook nog een "geluidje", waarvan ik uiteraard nog niet de oorzaak heb kunnen achterhalen.

Ik sta open voor suggesties van forumleden die garages aanbevelen die verstand hebben van zo'n S80 en waar ik niet de hoofdprijs hoef te betalen voor onderhoud van de auto. Regio Friesland, daar helemaal bovenin!

Zodra ik wat meer ervaring heb met de auto horen jullie meer van me.

Groet,
Gomo
GreyS60

Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 19:40  ·  #24
...
gomo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 19:46  ·  #25
Het geluid reageert op gas geven en als je rijdt lijkt het van de linker kant te komen. Als ik het moet omschrijven: het klinkt als lucht wat word aangezogen. Niet een heel hoog geluid en fel, maar eerder stromend en wat zacht. Wellicht heel onnozel, maar het klinkt alsof de motor lucht aanzuigt door een kapotte luchtfilter. Het klinkt juist niet als een gefluit, en ook niet alsof een riem aanloopt. Misschien iets met de stuurbekrachtiging?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 21:06  ·  #26
@Gomo,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwist.
Veel plezier ermee.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 21:18  ·  #27
Dat plezier gaat wel goed komen, zeker met een 2.9. Heerlijke motor was dat ook :love: Snel, stil, maar zeker bij acceleratie een mooi geluid. Soepel blok, geweldig..

Veilige en plezierige kilometers toegewenst !

Selected quotes for multi-quoting:   0