Quote door ProVolvo
Quote door BV023
Quote door ProVolvo
Volgens mij moet er standaard een rand aan de voorkant omhoog komen als je het dak in de schuifstand opent. Bij de V70N die ik had kwam er geen gaasrand maar een kunststof rand omhoog. Kijk eens of er bij jou dak een kunststof rand zit.
Dat dak in de V70N had de vorige eigenaar laten inbouwen door Hollandia in Kampen, dat later is over genomen door Webasto. Ook had de auto een regensensor die er voor zorgde dat het openstaand dak bij afgesloten auto zichzelf direct dicht trok bij de eerste regendruppels.
Die regen sensor heb ik niet, ik zal eens kijken of men bij Webasto een dergelijk onderdeel heeft, mocht ik niets vinden
Die regensensor zit linksonder net boven het dashboard aan de binnenkant gemonteerd / geplakt en via de A-stijl gaat deze naar het dak waar die wordt aangesloten. Ook de hemelbekleding moet dan een stuk los.
Toen er vorig jaar door Carglass bij de V70 een nieuwe ruit gemonteerd werd ivm een doorgescheurde ster kwam die sensor er niet heel af, en daar wilde ik wel een nieuwe voor terug. Bij navraag bij een Webasto dealer in de buurt kreeg ik te horen dat die al lang niet meer leverbaar was en zelden geplaatst was. Uiteindelijk kwam ik terecht bij een ander Webasto dealer en die kon hem zo leveren, ook had hij die heel veel ingebouwd. Carglass heeft hem daar besteld (en betaald) en alsnog ingebouwd, dat duurt dan circa 1,5 uur.
Hierbij de gegevens van de dealer die de sensor kon leveren:
Webasto Inbouwstation Roosendaal
Belder 29
NL-4704 RK Roosendaal
Phone: +31 (0)165 33 21 33
Fax: +31 (0)165 33 21 44
E-mail: andre.hagenaars@webasto.com
URL: www.webasto-roosendaal.nl
Voor de duidelijkheid, die regensensor had je bij een later ingebouwd open dak? Want je hebt het namelijk over een origineel open dak gehad en een later ingebouwd open dak.
Topicstarter heeft namelijk een origineel open dak (en voor zover ik weet dus nooit met een regensensor geleverd)