We zijn op zoek naar winterwielen voor onze C70 (nieuw model). Er zitten 235/45R17 zomerbanden op. Volgens "het boekje" zouden er 215/55R16 of 215/50R17 winterwielen op passen
Deze ad was toch al geplaatst?
OT: Budget? Nieuw of gebruikt? Origineel Volvo? Stalen velgen of lichtmetalen exemplaren? Voorkeur voor 16" of 17"? Als je sneeuwkettingen zou moeten gaan gebruiken, kan dat wel op die 17"? Nog voorkeur voor bepaald merk band of zijn Chinese Linglongs ook prima? Enz.
Beetje meer info zou wel handig zijn.
Even opletten op het naafgat. Ik heb C70 wielen op mijn V70n. Paste niet echt. Naafgat van de C70 bleek iets van 1,5 mm kleiner te zijn.
Het wiel zou hier op moeten centreren. Dus ik weet niet of V70 wielen er wel goed op passen. Heeft misschien ook met het bouwjaar te maken.
Succes Roland.
Gerci
Forumlid.
Geslacht: Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 74 Berichten: 101 Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:
Re: Winterbanden op velg (winterwielen) voor C70 gezocht
@Roland: dank
@R-W: Ad stond in de verkeerde rubriek. Ik zoek gebruikte Volvo velgen, geen voorkeur voor 16" of 17", ga geen sneeuwkettingen gebruiken, banden minimaal 4 mm op het loopvlak
Je zoek dus eigenlijk versleten winterbanden? 4mm profieldiepte is het absolute minimum, daaronder zijn het geen winterbanden meer. Zelfde geldt voor banden ouder dan 5 jaar.
Gerci
Forumlid.
Geslacht: Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 74 Berichten: 101 Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:
Re: Winterbanden op velg (winterwielen) voor C70 gezocht
Prima, ik kan overigens lezen maar ik dacht je even te behoeden voor een evt miskoop. Er worden voldoende zgan sets voor de hoofdprijs aangeboden maar met een profiel van 5mm, dat is misschien net genoeg voor 1 winter.