Dag,
Na lange tijd van afwezigheid wil ik graag met jullie delen hoe het gegaan is.
Onmiddellijk na thuiskomst heb ik gelijk mijn sleutels gepakt, helaas (waar ik eigenlijk al rekening mee hield) en geprobeerd de deur te openen maar tevergeefs. Dan maar op de oude manier de deur openen, sleutels in het contact gedaan maar mijn vermoeden werd bewaarheid, accu dood. ANWB gebeld en na 1,5 uur kwamen ze, overstarten en rijden maar!!! Auto reed goed, alleen brandde het lampje van de emissie-service.
Eergisteren heb ik mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK bij een volvo-specialist. Alles uitgelegd voor wat betreft het probleem in de automaatbak (hakkelde bij een snelheid van plus minus 60). Samen olie gecontroleerd en de kwaliteit was ongeveer 50%. Flushen zou geen garantie bieden dat de storing daarmee oplost zou zijn, hierop heb ik gevraagd als het mogelijk is om de automaat eerst te resetten alvorens over te gaan op flushen.
Verder is de gehele RA wiellager vervangen alsmede de stabilisator stang, ook voor is er nog eea gebeurd aan de ophanging. Verder was en is de auto nog in prima staat. Saillant detail wat de garagist mij vertelde was dat de bougie muurvast zat..
Nadat ik de auto had opgehaald en nog een kort gesprek had kwam aan het licht dat er nog 3-storingslampen branden, ABS, SRT-service, en die van de emissie. Laatst genoemde is vanzelf opgelost (schone olie, filters, en bougies doen wonderen?). Echter branden die van de ABS en SRT wel, hetgeen wat mij bevreemd aangezien ik dat nog nooit eerder heb gehad. Vandaag de garagist gecontacteerd en dit voorgelegd en duidelijk gemaakt dat ik dit heb sinds de onderhoudsbeurt en dat ik aanneem dat dit garantie is, morgen kan ik langs komen om er naar te laten kijken..
In elk geval hakkelt de automaat niet meer en schakelt die als een mes door warme boter!!!!