Ihkv al dan niet nuttige toevoegingen, ik dacht dat Ardeca al over de top aan het aanprijzen was. Van deze wordt ik kwadratisch achterdochtig. Maar wie wil er nu geen buck-ballen?! Moet je gewoon in je motorolie hebben! En alleen de ajour-vormige natuurlijk!
Jim van TelSell werkt ook voor Toralin LoL, komt hier vandaan:
https://toralin.nl/metaalconditioner-voor-motoren.html.
De fraaiste BS-bingo termen heb ik alvast onderstreept
VERYLUBE TURBO METAALCONDITIONER
VOOR MOTOREN
Metaalconditioner TURBO
is een product van moderne nanotechnologieën en biedt langdurige motorbescherming en wrijvingsvermindering.
Iedere druppel TURBO metaalconditioner bevat miljarden Buck ballen, die ontstaan zijn uit de C60 koolstofmoleculen van
alifatisch koolwaterstof, bekleed met halogenen. De ronde Multi atoom molecuul C60 heeft de naam FULLEREEN gekregen (genoemd naar de bekende Amerikaanse architect B. Fuller, welke de
ajour koepelvormig constructies van vijf- en zeshoeken heeft ontdekt). Het bestaan van deze moleculen was al in de jaren zeventig voorspeld, echter pas in 1985 ontdekt. Al in 1996 was de ontdekking van fullerenen bekroond met de Nobelprijs voor de Scheikunde.
Vanaf die tijd worden deze
wondermoleculen toegepast in vele branches van wetenschap en techniek.
Tribologen zijn ook niet vergeten (tribologie = wrijvingswetenschap): deze mooie en unieke molecule bleek een perfect bolletje te zijn. De aanwezigheid van deze bolletjes in een smeermiddel sluit volledig de wrijving van glijden uit. Bewegingswrijving zal altijd overgaan in resistance of rolling, dat betekent dat de wrijvingscoëfficiënt met een factor duizend vermindert! En omdat de
parasitische wrijving verlaagt wordt, lukt het om veroudering van het mechanisme tegen te gaan! Fullerenen overschrijden in vastheid en hardheid diamanten, d.w.z. dat C60 moleculen enorme belastingen kunnen verdragen. De olielaag, die TURBO metaalconditioner
bevat, wordt veel duurzamer en daarom zal zelfs bij overbelasting, c
ontact van wrijvingsonderdelen worden uitgesloten.
Bovendien bevat de TURBO metaalconditioner
een zorgvuldig uitgekiende combinatie van chemische verbindingen, die een principe van wrijving zonder slijtage en reparatie van wrijvingsonderdelen en mechanismen, zonder die uit elkaar te halen, maximaal toelaat. De speciaal in de TURBO samenstelling gebrachte oppervlakkig en chemisch actieve substanties geven de mogelijkheid de fullerenen op de oppervlakte van wrijving van de meest belastbare plekken te houden. Hierdoor lukt het oneffenheden weg te nemen, tribologische eigenschappen van wrijvingsonderdelen te verbeteren en vibratie en geluiden te elimineren. Tenslotte verbetert TURBO metaalconditioner
de eigenschappen van motorolie door de aanwezigheid van een gebalanceerde samenstelling van antioxidanten, anticorrosie-, antiscoring en antislijtage toevoegingen. Tevens wordt de werkingsduur van olie verlengd en wordt vroegtijdig veroudering voorkomen.
Regelmatig gebruik van TURBO metaalconditioner
zorgt voor:
Het vergroten van de capaciteiten van een motor
Verhoging van compressie
Vermindering van geluid en vibratie
Verlaging van olieverbruik
Verbetering van dynamische karakteristieken van een auto
Verlaging van brandstofgebruik
Bescherming van de motor tegen slijtage
Een makkelijke koude start
Verlaging van giftige uitlaatgassen
Ondersteuning van het werk van een motor zelfs met volledige spillage van olie
VOEG een Kudde Paarden Toe
GEBRUIKSAANWIJZING
De conditioneer dient ingebracht te worden in een voorverwarmde motor door de motorolievulopening. De berekening toont dat een busje á 125 ml voldoende is boor 3 á 5 liter motorolie. De meest optimale concentratie is 3% van de hoeveelheid olie. Overdosering van 50% (d.w.z. 4,5% van de hoeveelheid olie) is toegestaan. De formule heeft zachte afwas eigenschappen die het verminderen van koolstof in de onderdelen bevordert. Om beter effect te bereiken, dient de conditioneer regelmatig gebruikt te worden bij elke olieverversing.