WS2-E

Motorolie additief

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:19  ·  #16
Verbruik op de BC is wel leuk maar niet betrouwbaar. Op een 80km-weg zie ik regelmatig een constante 3.4 op de BC, maar wat telt is het verbruik aan de pomp, en dan over een langere periode.
Maar die WS2-e is idd een wondermiddeltje.
wlangeler
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 43
Berichten: 117
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:52  ·  #17
Tijdens mijn laatste oliewissel is er 5w40 Castrol Magnatec op de auto gekomen.
Welke van de twee versies WS2-E moet ik dan hebben?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:09  ·  #18
De gewone, niet de Classic
wlangeler
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 43
Berichten: 117
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:58  ·  #19
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 05.04.2019 - 11:32  ·  #20
Even een vraag in aansluiting op het gebruik van WS2-E.

Ik gebruik altijd een motorflush bij het verversen van de olie. Hef je daarmee het reeds behaalde resultaat van dit wondermiddeltje niet op? Dat is mijn vraag.

Dank voor het meedenken.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 05.04.2019 - 11:42  ·  #21
Quote door JJM

Even een vraag in aansluiting op het gebruik van WS2-E.

Ik gebruik altijd een motorflush bij het verversen van de olie. Hef je daarmee het reeds behaalde resultaat van dit wondermiddeltje niet op? Dat is mijn vraag.

Dank voor het meedenken.


Het schijnt dat je na 3 á 4 keer WS2-E gebruik het achterwege kan laten. Dus een motorflush heft het niet op.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 21.06.2019 - 10:56  ·  #22
@EPZ,

Wat zijn je bevindingen weer een jaar later?
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 21.06.2019 - 22:25  ·  #23
Quote door brulkjaer

@EPZ,

Wat zijn je bevindingen weer een jaar later?


Ik gebruik 't nu 60k km in onze 306, da's 4 oliewissels, i.c.m. ardeca pure Sports. Autootje is 19 jaar oud, 260k gelopen en het motortje loopt echt mooi. Merkbaar stiller bij hogere snelheden (en met die 1.8 is 135 km/h gelijk aan 3750 rpm).

De V rijdt veel minder, maar komende oliewissel gaat dezelfde combi erin.
epz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: delft e.o.
Leeftijd: 61
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 30.06.2019 - 17:01  ·  #24
Quote door brulkjaer

@EPZ,

Wat zijn je bevindingen weer een jaar later?


Hoi,

Nog een jaar verder zijn de bevindingen stabiel. Ik houd de meetmethode steeds hetzelfde en de BC meetwaarde zijn van laat voorjaar tot najaar. Ik check dit regelmatig en met de automatische airco en CC is dit een redelijke constante. Het werkelijk verbruik geldt natuurlijk aan de pomp zoals anderen opmerkten en zonder airco zal helemaal zuiver zijn. Ik heb diverse malen de BC en de pomp vergeleken en daar zit ca een redelijk constante factor 0,3 tussen (bijv. 1 op 13 vs 1 op 13,3). Daarbij is de BC "zuiniger" dan de werkelijkheid. De km stand is nu 98.000 km.

Ik deel daarbij de ervaringen van anderen dat de motor wat stiller loopt en een fractie zuiniger. Ik had eerst PS 5 w 40 zonder ws2 en daarna PS 5w40 met ws2. Overigens loopt de motor in mijn geval met PS 5w40 iets stiller dan 0w30 van de dealer.
JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 164
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 15.08.2019 - 13:38  ·  #25
Ihkv al dan niet nuttige toevoegingen, ik dacht dat Ardeca al over de top aan het aanprijzen was. Van deze wordt ik kwadratisch achterdochtig. Maar wie wil er nu geen buck-ballen?! Moet je gewoon in je motorolie hebben! En alleen de ajour-vormige natuurlijk!
Jim van TelSell werkt ook voor Toralin LoL, komt hier vandaan: https://toralin.nl/metaalconditioner-voor-motoren.html.

De fraaiste BS-bingo termen heb ik alvast onderstreept ;)


VERYLUBE TURBO METAALCONDITIONER® VOOR MOTOREN

Metaalconditioner TURBO® is een product van moderne nanotechnologieën en biedt langdurige motorbescherming en wrijvingsvermindering. Iedere druppel TURBO metaalconditioner® bevat miljarden Buck ballen, die ontstaan zijn uit de C60 koolstofmoleculen van alifatisch koolwaterstof, bekleed met halogenen. De ronde Multi atoom molecuul C60 heeft de naam FULLEREEN gekregen (genoemd naar de bekende Amerikaanse architect B. Fuller, welke de ajour koepelvormig constructies van vijf- en zeshoeken heeft ontdekt). Het bestaan van deze moleculen was al in de jaren zeventig voorspeld, echter pas in 1985 ontdekt. Al in 1996 was de ontdekking van fullerenen bekroond met de Nobelprijs voor de Scheikunde.


Vanaf die tijd worden deze wondermoleculen toegepast in vele branches van wetenschap en techniek. Tribologen zijn ook niet vergeten (tribologie = wrijvingswetenschap): deze mooie en unieke molecule bleek een perfect bolletje te zijn. De aanwezigheid van deze bolletjes in een smeermiddel sluit volledig de wrijving van glijden uit. Bewegingswrijving zal altijd overgaan in resistance of rolling, dat betekent dat de wrijvingscoëfficiënt met een factor duizend vermindert! En omdat de parasitische wrijving verlaagt wordt, lukt het om veroudering van het mechanisme tegen te gaan! Fullerenen overschrijden in vastheid en hardheid diamanten, d.w.z. dat C60 moleculen enorme belastingen kunnen verdragen. De olielaag, die TURBO metaalconditioner® bevat, wordt veel duurzamer en daarom zal zelfs bij overbelasting, contact van wrijvingsonderdelen worden uitgesloten.


Bovendien bevat de TURBO metaalconditioner® een zorgvuldig uitgekiende combinatie van chemische verbindingen, die een principe van wrijving zonder slijtage en reparatie van wrijvingsonderdelen en mechanismen, zonder die uit elkaar te halen, maximaal toelaat. De speciaal in de TURBO samenstelling gebrachte oppervlakkig en chemisch actieve substanties geven de mogelijkheid de fullerenen op de oppervlakte van wrijving van de meest belastbare plekken te houden. Hierdoor lukt het oneffenheden weg te nemen, tribologische eigenschappen van wrijvingsonderdelen te verbeteren en vibratie en geluiden te elimineren. Tenslotte verbetert TURBO metaalconditioner® de eigenschappen van motorolie door de aanwezigheid van een gebalanceerde samenstelling van antioxidanten, anticorrosie-, antiscoring en antislijtage toevoegingen. Tevens wordt de werkingsduur van olie verlengd en wordt vroegtijdig veroudering voorkomen.


Regelmatig gebruik van TURBO metaalconditioner® zorgt voor:

Het vergroten van de capaciteiten van een motor
Verhoging van compressie
Vermindering van geluid en vibratie
Verlaging van olieverbruik
Verbetering van dynamische karakteristieken van een auto
Verlaging van brandstofgebruik
Bescherming van de motor tegen slijtage
Een makkelijke koude start
Verlaging van giftige uitlaatgassen
Ondersteuning van het werk van een motor zelfs met volledige spillage van olie

VOEG een Kudde Paarden Toe

GEBRUIKSAANWIJZING

De conditioneer dient ingebracht te worden in een voorverwarmde motor door de motorolievulopening. De berekening toont dat een busje á 125 ml voldoende is boor 3 á 5 liter motorolie. De meest optimale concentratie is 3% van de hoeveelheid olie. Overdosering van 50% (d.w.z. 4,5% van de hoeveelheid olie) is toegestaan. De formule heeft zachte afwas eigenschappen die het verminderen van koolstof in de onderdelen bevordert. Om beter effect te bereiken, dient de conditioneer regelmatig gebruikt te worden bij elke olieverversing.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 15.08.2019 - 22:34  ·  #26
Geweldig :-) :-)

Even afgezien van het proza, denken ze nu dat ze met dat Nederlands serieus genomen worden??
toektoek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wijdewormer
Leeftijd: 65
Berichten: 242
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 15.08.2019 - 22:50  ·  #27
It's an amazing discovery ;-)
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 16.08.2019 - 08:23  ·  #28
Maar Mike, dit is nog niet alles, vertel mike, wat krijgen de mensen nog meer!
epz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: delft e.o.
Leeftijd: 61
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 16.08.2019 - 10:01  ·  #29
Quote door Ed

Maar Mike, dit is nog niet alles, vertel mike, wat krijgen de mensen nog meer!


Nu ik dit allemaal weet, rijdt de auto nog heerlijker. :) ;)
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 686
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: WS2-E

 · 
Posted: 16.08.2019 - 14:52  ·  #30
De woordkeuze om de conditioneer (sic?) in te brengen vind ik ook wat apart :D.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0