www.tunex.nl

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf?

 
 
 
 
 
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 35
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:01  ·  #256
Quote door ProVolvo

Quote door dukcer

Standaard ATM-Chiptuning Verschil
Vermogen 163pk 218pk 55pk
Koppel 340Nm 480Nm 140Nm

Al met al een behoorlijk verschil! Ik weet niet hoe dit gaat icm mijn geartronic.


Inderdaad een heel verschil, en naar dat laatste ben ik ook heel benieuwd.
Wat me wel opvalt is dat het tunen vnl. bij dieselmotoren gebeurt.
Nu heeft mijn benzine wagen al een behoorlijk koppel (320 Nm vanaf 1500 rpm) en vermogen (210 pk) maar vooral dat "turbogat" bij het gaspedaal vloeren zou korter mogen :devil:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het tunen van dit blok


Ik heb die ervaring.

Mijne is gechipt bij fasttech in haaksbergen en daar stonden ze verbaast dat er zoveel pk en nm uit kwamen.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds blij met de tuning.
Winst is: van 209pk naar 270pk en 320nm naar 403nm.
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 05.01.2013 - 12:44  ·  #257
@ dukcer
<< Dit screenshot zegt mij niet zo veel, kun je er iets meer over vertellen?>>

Dit is de Torque via pressure atmosphere map, je ziet de originele onder, en de tune (rood) boven.
Ik heb 2 screenshots bijgevoegd , waarop het ea mischien iets duidelijker is.
Bij NM_tuned, Kan je zien wat de auto aan NM gekregen heeft, (in het rood )
Bij NM_in_%, staat het in procent, Zoals je kan zien schiet het bij 4200 toeren (Y-Axis) naar de 59%
Een limiter voor deze tune was in de file niet aanwezig.
Aangezien we van automaten ook het e.a. afweten, leek mij deze tune een beetje aan de risiko volle kant.
De Aisin-warner automaat is al vrij gevoelig dus met de tuning zou daar dan ook rekening mee gehouden moeten worden. (mijns inziens)


mvgr Obbe
(voormalige Volvo-electronica afdeling Varioclean)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2474
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 05.01.2013 - 22:20  ·  #258
@MijnS60

Dat is inderdaad een flinke vermogenswinst, meer dan de meeste ("standaard") tuners opgeven.
Ben heel erg benieuwd, daarom heb ik je een PM gestuurd.
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 53
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.01.2013 - 10:49  ·  #259
Ik heb afgelopen vrijdag bij Tunex een erg uitgebreide tuning laten uitvoeren.

Dat wil zeggen zonder echt grotere turbo's of andere injectoren en/of nokkenassen te monteren. :-)

Er is gekozen voor een stage 2 OBD tuning, het softwarematig afsluiten van de EGR en het wegprogrammeren en leeghalen van de DPF.

Op dit moment is de software nog aan het inleren maar zodra ik meer gereden heb zal ik mijn ervaringen delen.

Tot dan!
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.01.2013 - 12:54  ·  #260
Eindelijk, weer een ervaring. Daar schieten we wat mee op.
Speculeren doen ze maar op de beurs O-)

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.01.2013 - 18:40  ·  #261
Nou ja de ervaring van mij bij Tunex is dat ze een beetje veel getuned hdden met een Stage2 tuning.
Ik had 225pk en 525 nwt tot mijn beschikking.
DE VOLVO LIEP ALS EEN SPEER, wat een versnelling, maar wel een beetje veel van het goede. :devil:

Maar er waren wel limits overschreden in de z.g Maps die Volvotune heeft ontdekt en uiteindelijk voor mij ook heeft reset. Voor 200,= had ik een perfecte tuning binnen de limits die hier redelijkerwijs voor gelden.

Nu 200pk en 455nt en een eco verwerkt op 1900-2000 toeren wat letterlijk 103 echte kilometers is. ( 110 op teller ) ( Origineel 163pk en 340nt )

Mijn klok gaf meestal 7.1 aangeven en nu zit ik op 6.3 Er zijn dus aanwijzingen dat de eco tuning goed werkt en ik heb niet aan kracht ingeboet.
Ik heb inmiddels vier volvo's door de jaren laten tunen vanaf 2005. ( rij 60.000km per jaar ).

Deze tuning sie door Volvotune is gemodificeerd rijdt echt he le maal goed en is feitelijk op mijn rijstijl geschreven. :love:
Ik adviseer wel je automaat tevens te laten flushen.
Dat heb ik ook gedaan via Volvotune bij mij voor de deur.
Wat een verschil in schakelbeleving. DOEN! Super!! :-)

Ben enthousiast en wil dat delen en heb geen aandelen hoor :D
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.01.2013 - 18:50  ·  #262
Bob,

het verhaal hierboven heb je toch eerder in dit draadje al verteld? Of zie ik iets over het hoofd?
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.01.2013 - 19:00  ·  #263
Ha Rysa,

Verhip ik dacht dat dit verhaal op andere forum.....Sorry. :'(
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 07.01.2013 - 17:09  ·  #264
Hahaha, ik dacht al dat ik gek werd.
Ikvond het verhaal zo bekend vookomen en ben alleen actief hier.
Vervolgens het draadje eens doorgelezen en kwam jouw verhaal weer tegen.

Lekker al die feestdagen met al die alcohol :sick:

Maar goed, nu klopt alles weer :D
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 53
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

update

 · 
Posted: 09.01.2013 - 21:03  ·  #265
Hierbij vast een tussenstand na 200km rijden:

De motor draait merkbaar rustiger en reageert erg vlot op het gas.

Er is totaal geen turbogat meer voelbaar door het verwijderen van de dpf.

In de 6e versnelling accelereert hij nu, zoals hij eerst in de 4e versnelling deed. ^_^

Ondanks al dit geweld blijft de auto soepel rijden, zonder dat hij dus zenuwachtig op het gas reageerd.

Ik ben nu al helemaal in m'n nopjes!!! :D

Het ziet er nu al uit dat het een aanrader is, maar zodra ik meer kilometers gereden heb en ook wat zinnigs over het bandstofverbruik kan zeggen, laat ik weer wat horen.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 09.01.2013 - 21:55  ·  #266
Quote door ProVolvo

Quote door dukcer

Standaard ATM-Chiptuning Verschil
Vermogen 163pk 218pk 55pk
Koppel 340Nm 480Nm 140Nm
Al met al een behoorlijk verschil! Ik weet niet hoe dit gaat icm mijn geartronic.

Inderdaad een heel verschil, en naar dat laatste ben ik ook heel benieuwd.
Wat me wel opvalt is dat het tunen vnl. bij dieselmotoren gebeurt.
Nu heeft mijn benzine wagen al een behoorlijk koppel (320 Nm vanaf 1500 rpm) en vermogen (210 pk) maar vooral dat "turbogat" bij het gaspedaal vloeren zou korter mogen :devil:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het tunen van dit blok

@Ducker: Dat met de Geartronic gaat best goed.
@ProVolvo: Nee niet voornamelijk diesels worden getuned maar juist de TURBO motoren en die heb je bij diesels vaak wat meer dan bij (oudere) benziners. Die van jou heeft ook een Turbo, dus daar gaat het ook prima bij. Zeker 250 tot 280 pK is haalbaar en verantwoord denk ik.
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 54
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 11.01.2013 - 09:28  ·  #267
@Herby, al wat meer bekend??
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 53
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 11.01.2013 - 11:14  ·  #268
@dukcer

Zie 2 posts naar boven!!! >_<
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 54
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 11.01.2013 - 13:07  ·  #269
" Het ziet er nu al uit dat het een aanrader is, maar zodra ik meer kilometers gereden heb en ook wat zinnigs over het bandstofverbruik kan zeggen, laat ik weer wat horen."

Ik doelde meer over het brandstofverbruik
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 53
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 11.01.2013 - 14:13  ·  #270
En ik bedoelde eigenlijk, om daar wat zinnigs over te zeggen zal ik minimaal een paar duizend kilometer gereden moeten hebben.

Ik wil namelijk wel een eerlijk beeld geven over het verbruik, de boardcomputer geeft nu al een stuk minder verbruik aan, maar deze is niet erg betrouwbaar wat dat betreft, dus even geduld nog tot ik een goed vergelijk kan maken. :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0