Quote door Dr.Dream
Quote door ProVolvo
Quote door dukcer
Standaard ATM-Chiptuning Verschil
Vermogen 163pk 218pk 55pk
Koppel 340Nm 480Nm 140Nm
Al met al een behoorlijk verschil! Ik weet niet hoe dit gaat icm mijn geartronic.
Inderdaad een heel verschil, en naar dat laatste ben ik ook heel benieuwd.
Wat me wel opvalt is dat het tunen vnl. bij dieselmotoren gebeurt.
Nu heeft mijn benzine wagen al een behoorlijk koppel (320 Nm vanaf 1500 rpm) en vermogen (210 pk) maar vooral dat "turbogat" bij het gaspedaal vloeren zou korter mogen
Zijn er mensen die ervaring hebben met het tunen van dit blok
@Ducker: Dat met de Geartronic gaat best goed.
@ProVolvo: Nee niet voornamelijk diesels worden getuned maar juist de TURBO motoren en die heb je bij diesels vaak wat meer dan bij (oudere) benziners. Die van jou heeft ook een Turbo, dus daar gaat het ook prima bij. Zeker 250 tot 280 pK is haalbaar en verantwoord denk ik.
@dr dream, waar staaf jij deze bewering op? Uit ervaring ? Vergis je niet, van 340 nm naar 480 nm is een erg groot verschil.