Goedenavond,
Ik heb de 150km er nog niet op zitten, omdat Tunex maar 60km rijden voor mij is, maar toch alvast even een stukje ervaring van mijn kant.
Het hele verhaal wat er allemaal gebeurd is vandaag, is keurig door Steve verteld, dus daar ga ik jullie niet mee vervelen.
Ik heb voor deze Volvo regelmatig in een T5 gereden (250pk), en nu heb ik dus zelf een 2.4T(200pk). Na de actie van vandaag heeft mijn auto nu een vermogen van 240pk en om en nabij 390 Nm koppel. Dus aardig vergelijkbaar met de T5, en ik moet zeggen dat de auto ook aanvoelt als een T5.
Hij heeft beduidend meer koppel, normaliter nam ik rotonde's in de 2e versnelling omdat ik in de 3e versnelling bij het afrijden van de rotonde de motor voelde, die wilde dat ik m terugschakelde naar zn 2. Nu is dat niet meer zo en rijd ik met gemak in zn 3 een rotonde af.
Voor de rest, hij reageert heeel vlot op het gaspedaal, even een tikje is genoeg om je km-teller omhoog te zie springen, trap je het pedaal nog verder in dan zit je bijna op de achterbank...
Inderdaad, de tussenacceleratie is fenomenaal, gaat bijzonder rap. Even met 70 in zn 3 invoegen op de snelweg en door naar 130 is in een paar seconden gepiept.
Al met al ben ik bijzonder tevreden, zeker voor dit geld. Ik wacht nog even het verbruik af, al zal die niet veeel zuiniger zijn daar de fun-factor nu verdriedubbelt is
Steve, het was leuk om kennis te maken! Een keer een gezicht bij een naam zien is altijd wel grappig
Martijn