Ik ben vandaag bij Tunex geweest om mijn auto te laten chippen. Was in eerste instantie wat lastig te vind, het gebouw was niet heel erg opvallend.
Binnen zag het er allemaal netjes uit en in de wachtkamer lagen de papiertjes klaar om in te vullen. Nog geen 5 minuten nadat ik alles had ingevuld kwam er al iemand vragen voor de sleutels.
Een half uurtje nadat de auto binnen was gereden kwam iemand vragen wat ik wilde met de auto aangezien iemand anders ooit als eens iets in de computer had veranderd. Blijkbaar stond de turbodruk extreem hoog.
Zo hoog zelfs dat het niet zo geweldig zou zijn voor de turbo en zo.
Dus met de man afgesproken dat ze gewoon hun pakket erover heen zouden zetten en dat dus alles 1 stage omhoog zou gaan.
Binnen een half uur stond de auto alweer buiten. Kwartiertje later werd ik al geroepen om te betalen en kreeg ik de rekening/garantiebewijs en uitleg wat er gedaan was en dat ik de eerste 150km een beetje rustig aan moest doen. De 150 km zitten er onderhand al op aangezien een enkeltje vanuit het zuidelijkste puntje van Nederland al bijna 170km waren.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht maar aangezien ik al meer vermogen had dan origineel, was dit wel te verwachten. Niet dat de auto langzaam was/is, bij invoegen op de autobaan zat ie zonder echt door te trekken (3500/4000toeren max) al dik over de 120 aan het begin van de invoegstrook, maar voor de prijs die zijn vroegen was het zeker het proberen waard!
Ik merk wel dat hij vanaf 1500 toeren iets beter oppakt en boven de 2000/2500 toeren ook nog beter trekt dan voorheen. Ook lijkt het alsof de turbo eerder begint met fluiten
, hopelijk wordt dit nog beter als ik mijn openlucht filter binnen heb.
Al met al is het dan toch niet voor niets geweest en ben toch wel blij dat het gebeurd is, auto loopt toch beter dan voorheen en zou dus op dit moment ook beter zijn afgesteld.