www.tunex.nl

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf?

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 18.09.2011 - 11:30  ·  #46
Quote door Steve

Als ik weer wat gegevens heb zal ik ze posten.

Zo, nu eerst even bij John uit 't mooie Drenthe een bakkie doen.


En dan rij je hier nog ff langs voor een bakkie en Limburgse vlaai :-)
V70 2.5T
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.10.2011 - 20:27  ·  #47
Ik ben vandaag bij Tunex geweest om mijn auto te laten chippen. Was in eerste instantie wat lastig te vind, het gebouw was niet heel erg opvallend.
Binnen zag het er allemaal netjes uit en in de wachtkamer lagen de papiertjes klaar om in te vullen. Nog geen 5 minuten nadat ik alles had ingevuld kwam er al iemand vragen voor de sleutels.

Een half uurtje nadat de auto binnen was gereden kwam iemand vragen wat ik wilde met de auto aangezien iemand anders ooit als eens iets in de computer had veranderd. Blijkbaar stond de turbodruk extreem hoog. :-| Zo hoog zelfs dat het niet zo geweldig zou zijn voor de turbo en zo. :(
Dus met de man afgesproken dat ze gewoon hun pakket erover heen zouden zetten en dat dus alles 1 stage omhoog zou gaan.

Binnen een half uur stond de auto alweer buiten. Kwartiertje later werd ik al geroepen om te betalen en kreeg ik de rekening/garantiebewijs en uitleg wat er gedaan was en dat ik de eerste 150km een beetje rustig aan moest doen. De 150 km zitten er onderhand al op aangezien een enkeltje vanuit het zuidelijkste puntje van Nederland al bijna 170km waren. :lol:

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht maar aangezien ik al meer vermogen had dan origineel, was dit wel te verwachten. Niet dat de auto langzaam was/is, bij invoegen op de autobaan zat ie zonder echt door te trekken (3500/4000toeren max) al dik over de 120 aan het begin van de invoegstrook, maar voor de prijs die zijn vroegen was het zeker het proberen waard!
Ik merk wel dat hij vanaf 1500 toeren iets beter oppakt en boven de 2000/2500 toeren ook nog beter trekt dan voorheen. Ook lijkt het alsof de turbo eerder begint met fluiten :D , hopelijk wordt dit nog beter als ik mijn openlucht filter binnen heb.

Al met al is het dan toch niet voor niets geweest en ben toch wel blij dat het gebeurd is, auto loopt toch beter dan voorheen en zou dus op dit moment ook beter zijn afgesteld. :D
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.10.2011 - 20:53  ·  #48
mooi te horen! het kriebelt hier ook nog steeds
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.10.2011 - 20:59  ·  #49
Quote

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht maar aangezien ik al meer vermogen had dan origineel, was dit wel te verwachten


Toch wel mooi, hij was al gechiped en toch heb je nog winst !
Aan de andere kant is het zeker niet voor niets geweest, zeker als je naar de Turbo kijkt, zijn toch dure speeltjes.
Hoe dan ook, ik wens je er veel plezier mee.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2847
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 06.10.2011 - 22:07  ·  #50
Ik zou nog even van me laten horen op dit topic.

We zijn nu zo'n drie weken na het tunen en de auto rijdt nog steeds super. Vooral het oppakken onderuit is gewoon een genot.
De kracht onderin is zo extreem dat ik eigenlijk de 6e versnelling nu wel begin te missen.

Omdat ik nog steeds het verbruik niet goed vind laat ik mijn auto binnenkort 's uitlezen bij een dealer. Ze willen dan meteen kijken of de juiste velgmaat wel in het systeem staat omdat de teller zoveel afwijkt. Gaven als voorbeeld dat als er 15" ingesteld is het snelheidsverschil groot zou zijn. Yeahh Right, ik heb er 17" onderliggen dus zou in het geval van 15" in het systeem mijn teller juist nu minder moeten afwijken (hij geeft nu 10% te veel aan). Maargoed, daarover later meer.
Mijn verbruik op de lange ritten van Groningen naar Rotterdam en terug blijft steken op hooguit 1:14. En dat voor een dikke diesel.............. Moet beter kunnen. 1:16 mag toch echt geen probleem zijn.

Wat me overigens aan mijn auto van af het begin af is opgevallen en na het tunen niet is weggegaan, is dat bij opschakelen van 2 naar 3 en van 3 naar 4, op het moment dat ik de koppeling intrap en gaslos laat, ik nog net een klein duwtje in mijn rug voel. Als of hij nog net even wat power geeft.
Het is net alsof er op het moment dat ik het gas los er ietsje minder brandstof gegeven wordt en de verbranding daardoor optimaliseert. Dus ff meer vermogen oplevert. Suggestisch zijn nu welkom, ik denk aan een niet goed sluitende EGR of een LMM die niet optimaal functioneert.
Kom maarop met ideeën en vooral, goede oplossingen.
Marogi
 
Avatar
 
Subject:

Tunex ook bij mij zeer goed bevallen S80 nu 50 mnd getuned

 · 
Posted: 30.10.2011 - 23:25  ·  #51
Hi Norsk,
Tunex is ook bij mij zeer goed bevallen, mijn S80 2.4 D D5244T2 is nu 5 mnd 20k km getuned en loopt heerlijk.
Normale prijzen tov de exorbitant hoge van alle andere tuners, wel een beetje raar dat ik er bij Tunex niet bij mag zijn wanneer zij de remapping van de software uitvoeren.
Mij had het niet uitgemaakt wanneer ze "alleen" de D5 D5244T software hadden geladen en niets specifiekers hadden gedaan.
Wanneer de andere tuners menen dat een ritje op de rollenbank zoveel extra moet kosten terwijl er meestal af fabriek ook een gestandaardiseerde mapping in de wagens zit, dan gaan steeds meer mensen naar een Tunex.
Ze hebben een goede service, telefonisch en ter plekke.Ik kon zo terugkomen nadat een Volvo garage naar mijn mening iets gewist had.

Mvg
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 06:35  ·  #52
En ik twijfel nog steeds...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2847
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 07:13  ·  #53
Bij twijfel niet doen zeg ik altijd.

Je kan er wel ff langsrijden opweg naar de mooiste provincie van Nederland :-)
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 12:12  ·  #54
kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid in geven: ik heb een 2.4 170pk, geen turbo dus, kan ik die nu laten tunen of niet? ik lees hier en daar dat de 140 pk te tunen is naar 170pk en dan naar 188. kan ik nou mijn 170pk ook laten tunen naar 188? en zo niet, waarom dan niet?
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 43
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 12:56  ·  #55
Tunen is vrijwel altijd mogelijk, maar de vermogenswinst bij een niet-turbo is zeer gering. Van 170 naar 188 is vrij mager, bekijk ook je koppeltoename (veel belangrijker voor dagelijks gebruik).
En wat nog veel belangrijker is, laat vóóraf én achteraf een vermogenstest doen.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 13:53  ·  #56
ik vind 18 pk vrij luxe...hehehe maar goed...die test kunnen ze ook bij tunex doen? als ik op de site kijke staat de mijne er mooi niet tussen nl....
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 43
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 14:38  ·  #57
Dat verschil zul je niet heel duidelijk voelen hoor, het verschil in Nm wel (geen idee hoeveel dat is).
Als je puur uitgaat van de fabriekswaarde dan kun je bedrogen uitkomen. In het geval van BMW (daar heb ik toevallig ervaring mee) dan is de daadwerkelijke vermogensafgifte vaak hoger dan wat op papier staat. Doe je dan alleen een rollenbanktest ná tuning, dan lijkt het of ze flink hebben lopen tunen. Andersom, als het standaard vermogen ónder de fabrieksopgave zit (bv. door ouderdom), dan lijkt het alsof er nauwelijks iets is gedaan.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2847
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 31.10.2011 - 18:49  ·  #58
Bij Tunex is het momenteel nog niet mogelijk om een vermogensrun te doen vanwege een verbouwing.

Ik heb een grafiek van ze gekregen voor een 140PK V70
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yellobeard
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 19.11.2011 - 10:42  ·  #59
Quote door Steve

Bij Tunex is het momenteel nog niet mogelijk om een vermogensrun te doen vanwege een verbouwing.


Verbouwing??? Alweer? of.. "nog steeds.."?
yellobeard
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 19.11.2011 - 12:02  ·  #60
Overigens kan ik hier ook wat uit eigen ervaring delen, als het gaat om het tunen van een niet-turbo benzine motor:

Voor mijn S80 T6, had ik dus een Laguna V6 (207 PK) en heb die dus laten tunen. Het resultaat was een iets verhoogd koppel bij hogere toeren en een totale vermogens toename van zo'n 20PK.. (men claimt zo'n maximaal haalbare 8% toename van vermogen)
Zo direct vanuit het tuning-bedrijf merkte ik dat wel, maar het was geen openbaring..
Na twee dagen rijden had ik echt niet meer het gevoel dat hij getuned was..

Door de dubbele turbo van de T6 was tunen veel interessanter natuurlijk: Ik heb zelfs afgezien van het maximaal haalbare, omdat dat wel eens teveel kon zijn voor de Geartronic automaat.
Er werd duidelijk gezegd dat het veel hogere koppel bij lage toeren op z'n minst voor extra slijtage zou kunnen zorgen
Dus heb ik wel voor het maximale vermogen gekozen (bij hogere toeren), maar bij de lagere toerentallen voor een wat vriendelijker koppel-toename, om de automaat te sparen..

En ik moet zeggen, ik geniet er nog steeds met volle teugen van! Vooral bij tussen-sprints: 80-120 gaf voor de tuning zo'n 4 seconden op de stopwatch, nu is dat ongeveer 3,5.. En dat is heel goed voelbaar kan ik melden..


Groetjes, YB.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0