Vorige week een flush gedaan van een 2012 XC60 D5 met slechte 95.000 km.
De klant ( garage ) belde dat hij een deze wagen had staan, de klant durfde er niet meer in te rijden, bij het inschakelen van P naar D klapte de bak flink..
Ik heb dat zelf ook gereproduceerd, en was eigenlijk bang dat de bak overleden was, zo hard was het klappen.
Toch maar de spoeling gedaan....
We weten allemaal dat de 07- modellen een ( nog ) slechtere automaat koeling hebben door de kleine warmte wisselaar , en geen rijwind koeling meer ...
Maar niet een ieder weet dat de 2012- modellen een klein thermostaathuisje direct op de bak gemonteerd hebben zitten.
Deze constructie is nog veel slechter dan de combinatie met warmtewisselaar.
Deze wagens hebben nog sneller schakelproblemen dan de voorafgaande modellen..
Dit geldt voor de V40/ S60/V60/XC60/V70/XC70 modellen m.i.v. de 2012 modellen.
De olie zal veel sneller degraderen door deze constructie...
De kenner ziet dat het hier om een 2012 R design uitvoering gaat, klik maar op het zwarte vlak.
De ATF was totaal vergaan, ja met 95.000 km, echt ongelofelijk.
Ik heb de bak weer goed gekregen, maar dit was echt op het randje.
Een herhaal spoeling is aangeraden in verband met de vervuiling.
De klant was redelijk wit om de neus, maar gelukkig is hem een bakrevisie bespaard gebleven.
Deze constuctie is zo onderbemeten dat ik er sterk aan zit te denken een kit te gaan maken om deze modellen om te bouwen tot rijwindkoeling.
Het trekken van een aanhanger zal dodelijk zijn zonder een echt goede koeling zoals rijwindkoeling.
Dit geldt voor alle bovengenoemde modellen, zowel met als zonder startstop.
De klant ( garage ) belde dat hij een deze wagen had staan, de klant durfde er niet meer in te rijden, bij het inschakelen van P naar D klapte de bak flink..
Ik heb dat zelf ook gereproduceerd, en was eigenlijk bang dat de bak overleden was, zo hard was het klappen.
Toch maar de spoeling gedaan....
We weten allemaal dat de 07- modellen een ( nog ) slechtere automaat koeling hebben door de kleine warmte wisselaar , en geen rijwind koeling meer ...
Maar niet een ieder weet dat de 2012- modellen een klein thermostaathuisje direct op de bak gemonteerd hebben zitten.
Deze constructie is nog veel slechter dan de combinatie met warmtewisselaar.
Deze wagens hebben nog sneller schakelproblemen dan de voorafgaande modellen..
Dit geldt voor de V40/ S60/V60/XC60/V70/XC70 modellen m.i.v. de 2012 modellen.
De olie zal veel sneller degraderen door deze constructie...
De kenner ziet dat het hier om een 2012 R design uitvoering gaat, klik maar op het zwarte vlak.
De ATF was totaal vergaan, ja met 95.000 km, echt ongelofelijk.
Ik heb de bak weer goed gekregen, maar dit was echt op het randje.
Een herhaal spoeling is aangeraden in verband met de vervuiling.
De klant was redelijk wit om de neus, maar gelukkig is hem een bakrevisie bespaard gebleven.
Deze constuctie is zo onderbemeten dat ik er sterk aan zit te denken een kit te gaan maken om deze modellen om te bouwen tot rijwindkoeling.
Het trekken van een aanhanger zal dodelijk zijn zonder een echt goede koeling zoals rijwindkoeling.
Dit geldt voor alle bovengenoemde modellen, zowel met als zonder startstop.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).