Vriend van me rijdt een d4 xc60 2014 2wd automaat , nieuw gekocht , en onderhoud bij de dealer .
Zal nu op en 150k staan , tot heden geen enkel mankement gehad , alleen voor beurten naar de garage .
Is naar de nieuwe wezen kijken , buitenkant mooier , maar het interieur met die verticale roosters , gewoon lelijk en ben ik met hem eens , vind ik ook .
Dus hij rijdt lekker door met zijn huidige omdat ie hem zo goed bevalt .
Enig punt wat ik ook minderr vind is dat ie van binnen kleiner is dan een v70 , en dan bedoel ik minder breed , dat valt mij telkens op als ik er in zit , en als ik daarna in mijn v70 stap denk ik , wat lekker net iets ruimer .
Nu ben ik wel een lange kerel 198cm wel slank , dat dan weer wel .
Huh , is een xc 60 kleiner dan een v70? toch wel ruimer dan een 2002 v70? Zag een mooie 2009 2,4d awd automaat, met net 110k gelopen. Beetje verliefd, maar mijn v70 heeft nu ook net een ton gelopen. eigenlijk jammer om weg te doen.
Huh , is een xc 60 kleiner dan een v70? toch wel ruimer dan een 2002 v70? Zag een mooie 2009 2,4d awd automaat, met net 110k gelopen. Beetje verliefd, maar mijn v70 heeft nu ook net een ton gelopen. eigenlijk jammer om weg te doen.
Zo dat is nog eens een lage km stand voor een v70 uit 2002, en dat voor een diesel.
Ik zou ook graag een xc60 willen rijden, maar dat wordt te duur prive. wellicht over een jaar of wat, als ze 15 jaar oud zijn.
Ik rij nu bijna een jaar in een XC60 D5 AWD uit 2010 (MY2011) met bijna alle denkbare opties en Polestar tuning. Hiervoor had ik een V70XC AWD Ocean Blue. Deze was door Obbe getuned. De XC60 heb ik gekocht met 210K km op de teller. Nu 40K km verder heb ik geen verdere kosten gehad dan normaal onderhoud. Voor aankoop nog even langs Dennis in Elst gereden. Bekend euvel met de XC60 is de rubbers van de achterwiel ophanging die aan slijtage onderhevig zijn. Kosten voor vervangen zijn 450 euro. Olie verbruik is nu een halve liter op 15K km.
De zit in de XC60 is duidelijk anders dan in mijn V70CX. De (sport)stoelen uit de V70XC waren toch net iets comfortabeler. Achterin blijft de ruimte ongeveer gelijk. Zowel bij de V70XC als de XC60 vind ik de beenruimte achter niet echt geweldig. ik ben zelf 1.90m dus de bestuurdersstoel staat vrijwel in de achterste stand.