Ik had vandaag iets vreemds. Jullie een idee wat dit is geweest en hoe op te lossen?
Ik heb dit probleem 1x eerder gehad. Toen wist niet ik niet precies wat er gebeurde, nu iets beter.
Auto liep stationair en viel uit
Na herstart stond in t dashbord een '-' in plaats van de gekozen versnelling van de automaat (PND43L)
Maar in het kleine scherm kan ik ook de versnelling aflezen waarin de bak daadwerkelijk is geschakeld (via CFE zo ingesteld). Deze gaf een 4 aan toen ik stil stond in zijn D. Met optrekken reed hij daadwerkelijk ook in zijn 4. Dus hoge toeren, traag van zijn plek. Eenmaal op snelheid reed t wel.
Als ik de automaat in zijn 3 zette bleef hij in zijn 4 staan.
Pas bij automaat in zijn 2 schakelde hij met een boink naar zijn 2.
Dus effectief had ik zijn 2 en 4 werkend.
Na motor uitgezet te hebben en paar minuten wachten deed hij t weer normaal.
Wat was dit voor fout?
550.000km op de teller
Automaat is gespoeld. feb 2022 voor t laatst (60k geleden)
Eerder had ik dit probleem dat zichzelf ook weer heeft opgelost: xc70-2003-minder-motor-vermogen-t29073-unread.html
Ik vermoed zelf dat er iets in de hoek van ECU/TCM iets niet goed zit. Maar wat?
Ik ben nu wel in t buitenland en heb laptop&dice thuis liggen
Ik heb dit probleem 1x eerder gehad. Toen wist niet ik niet precies wat er gebeurde, nu iets beter.
Auto liep stationair en viel uit
Na herstart stond in t dashbord een '-' in plaats van de gekozen versnelling van de automaat (PND43L)
Maar in het kleine scherm kan ik ook de versnelling aflezen waarin de bak daadwerkelijk is geschakeld (via CFE zo ingesteld). Deze gaf een 4 aan toen ik stil stond in zijn D. Met optrekken reed hij daadwerkelijk ook in zijn 4. Dus hoge toeren, traag van zijn plek. Eenmaal op snelheid reed t wel.
Als ik de automaat in zijn 3 zette bleef hij in zijn 4 staan.
Pas bij automaat in zijn 2 schakelde hij met een boink naar zijn 2.
Dus effectief had ik zijn 2 en 4 werkend.
Na motor uitgezet te hebben en paar minuten wachten deed hij t weer normaal.
Wat was dit voor fout?
550.000km op de teller
Automaat is gespoeld. feb 2022 voor t laatst (60k geleden)
Eerder had ik dit probleem dat zichzelf ook weer heeft opgelost: xc70-2003-minder-motor-vermogen-t29073-unread.html
Ik vermoed zelf dat er iets in de hoek van ECU/TCM iets niet goed zit. Maar wat?
Ik ben nu wel in t buitenland en heb laptop&dice thuis liggen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).