Vida is niet zo moeilijk aan te komen (er zijn forumleden die je hiermee kunnen helpen), je hebt ook nog een Dice nodig. VIDA is de software op de computer, DiCE is het OBD kastje met kabel om de computer op de auto aan te sluiten (OBD poort zit naast de hendel van de motorkap).
Er zijn in Grun wel meer leden met vida/dice die je mogelijk kunnen helpen, zie het lijstje via de link in mijn signature... zelf al even gaan kijken in Grun:
Groningen
Steve....................2012-A ........Groningen (050)
Turbodesk..............2014-D.........Groningen (050)
GRUNNS60..............2013-A.........Appingedam
Janpy....................2011-A.........Delfzijl
Splinter.................2012-D.........Delfzijl
Wander70.............. 2014-B.........Leek
jeffreydelange.........2014-D.........Bedum
Cryonic90...............2014-D.........Haren
qawsedrf57............2014-D.........Scheemda
De eerste 3 en de laatste zijn regelmatig op het forum volgens mij.
In vida kan je ook via probleemomschrijving op oplossingen zoeken. Dus bijv. 'auto start niet' en dan zou je (met enige vida handigheid, de 2011 versie die ik heb is niet heel intuitief...) ook moeten kunnen vinden waar dat aan kan liggen. Dus lijstje afwerken: heb je lucht: ja; heb je brandstof: ja; heb je electriciteit: nee (startmotor gaat niet rond doordat ECU geen spanning afgeeft... en dan zou vida je moeten kunnen aangeven welke dingen de ECU
t voordat er een spanning wordt afgegeven).
Als voorbeeld: Zo is hier ook eens een vida pdf-je gepost over waar de ECC (climate control) allemaal rekening mee houdt, en dat is veel uitgebreider dan je in eerste instantie verwacht (sterkte zonlicht, ramen open etc)