Dag, ik heb sinds een paar weken een probleem met starten. Wellicht kan een van jullie helpen. Ik heb keyless entry en de een startknop (model 2008), 254k gelopen. Ik heb er al 3x wegenwacht bij gehad en de auto heeft de laatste week bij de garage (geen dealer) gestaan. De startmotor krijgt geen stroom/aansturing op het moment dat de auto niet wil starten. Er worden geen foutmeldingen weergegeven. Direct verbinden met de plus en startknop in en de auto start gewoon (dat doet de wegenwacht dan, ik niet). De accu is goed, batterijtjes van sleutels zijn vervangen, startrelais is voor de zekerheid vervangen, meerdere sleutels geprobeerd. De 0 stand schakelaar van de automaat werkt goed, stuurslot komt los, immobilizer doet niks geks dus omdat je hem wel kan starten met zelf stroom op de startmotor zetten. Als hij eenmaal gestart is, geen enkel probleem. Ook lijkt het als ie eenmaal wat warm is daarna ook gewoon steeds te willen starten. Ik heb het vermoeden dat kou/vocht wel invloed heeft maar goed vandaag was het redelijk warm en startte hij ook weer niet, toen wegenwacht de auto laten starten, naar de garage gereden en aldaar gewoon direct weer starten en lopen... De wegenwacht gaf aan dat het wellicht de stuurhuis kolom module (?) zou kunnen zijn maar dat het dan wel gek is dat ie geen melding geeft daarvan. Ook gaat het stuurslot er gewoon netjes af... O, de massa lijkt ook gewoon goed. Kortom...Allerlei dingen bedacht en geprobeerd maar nog geen oplossing. Auto staat nu weer bij een Bosch garage. Als zij er niet uitkomen toch maar naar de dealer, die zullen misschien meer kunnen uitlezen? Tips/trucs zijn van harte welkom!