XC70 3.2 AWD 2008 voorzien van LPG?

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: XC70 3.2 AWD 2008 voorzien van LPG?

· 
Posted: 23.02.2025 - 11:20  ·  #61
Quote door MTE
Volle tank kost weinig, je actieradius is enorm geworden ( je weet nooit wanneer je het eens nodig mocht hebben)

Mwa ik snap je idee maar daarvoor bouw je hem niet om. LPG is bij mij 500 km, benzine 700?
Samen is dat nog steeds niet de 1300 die ik met de D5 haalde.
En waarom dure benzine op fikken als je goedkope lpg kan tanken in Maasstricht ;)
Nadeel blijft wel dat je soms afhankelijk bent van 24/7 bemande tankstations.
Waarom mag je CNG wel onbemand tanken en LPG niet?
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 23.02.2025 - 11:53  ·  #62
Hier bij de Makro kun je lpg gewoon onbemand tanken.

Even een tip, in het buitenland hebben ze vaak een andere koppeling voor de vulslang.
Vaak is er ter plaatse een verloopstukje aanwezig, maar niet altijd.
Ik had zo'n verloopje achter in de auto zodat ik overal terecht kon.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 23.02.2025 - 11:58  ·  #63
Quote door Jeroen

Quote door MTE
Volle tank kost weinig, je actieradius is enorm geworden ( je weet nooit wanneer je het eens nodig mocht hebben)

Mwa ik snap je idee maar daarvoor bouw je hem niet om. LPG is bij mij 500 km, benzine 700?
Samen is dat nog steeds niet de 1300 die ik met de D5 haalde.
En waarom dure benzine op fikken als je goedkope lpg kan tanken in Maasstricht ;)
Nadeel blijft wel dat je soms afhankelijk bent van 24/7 bemande tankstations.
Waarom mag je CNG wel onbemand tanken en LPG niet?

Ha, ja een D5 is overslaanbaar en niet alleen in actieradius. MIjn 2.0 16v Xm met een 80 liter lpg en 95 liter benzine bracht me zon 1700 ver maar dan moest ik wel braaf rijden.

Nooit eigenlijk stil gestaan dat lpg stations altijd bemand moeten zijn. Ook in het buitenland?
Juist in het buitenland heb ik dat dubbel fuel systeem eigenlijk als erg fijn en handig ervaren. Rijden op de goedkoopste maar de andere wel altijd afgetankt.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2025 - 16:49  ·  #64
Quote door MTE

Nooit eigenlijk stil gestaan dat lpg stations altijd bemand moeten zijn. Ook in het buitenland?
Juist in het buitenland heb ik dat dubbel fuel systeem eigenlijk als erg fijn en handig ervaren. Rijden op de goedkoopste maar de andere wel altijd afgetankt.

Voor zover ik weet is dat alleen in Nederland, in mijn 15 jaar lpg nog nooit onbemand kunnen tanken.
In de meeste buitenlanden kan het wel onbemand dacht ik. Ze stoppen de pomp soms weg in een achterafhoekje, vooral in landen waar lpg weinig voorkomt. In Zweden stond ik eens in een haven bij een hutje waar men gasflessen voor de bbq vulde. In Noorwegen ergens helemaal buitenaf bij een boerderij een keurige pomp inclusief betalen met creditcard. In Frankrijk moet je vaak van te voren betalen, alsof de lpg rijder ervandoor gaat zonder te betalen. In Italiƫ wordt lpg door een medewerker getankt.
De 2 mogelijke verlopen liggen altijd in de auto.

Selected quotes for multi-quoting:   0