XC70 2.5T LPG/G3 Lekke koppakking?

Mac
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

XC70 2.5T LPG/G3 Lekke koppakking?

· 
Posted: 18.12.2024 - 14:30  ·  #1
Helaas moet ik mijn XC70 2.5T AWD 'Ocean Race' 2006 (530k) weg doen. Hij verbruikte de laatste tijd veel koelvloeistof en wat olie maar geen wolken uit de uitlaat. Heeft altijd vol vermogen gehad en geen dikke wolken van koevloeistof of olie. Wel denk ik dat de turbo speling heeft en hij zo wat olie verbruikt. Hij is na een melding van 'laadsysteem service spoed' ermee gestopt en wil nu niet starten. Heb er veel aan vervangen en gedaan. Alle remblokken en schijven rondom (voor EBC Yellow Stuff), veerpoten voor, nieuwe NIVOMAT achter (1300e!!!). Filters, Banden, velgen, spacers, cardanas, ramen tinten, olie en filters, LPG service, Varta Silver accu, Bluetooth op de CD wisselaar en ga zo maar door. hij is door een vriend van me gewrapt, niet geweldig mooi aangezien het een probeersel was. Maar ziet er wel cool uit en krijg veel positieve reacties. Handgreep gaten moeten wel opnieuw gedaan worden. Dit kan gratis gebeuren. Hij heeft een plekje roest onder bij de tankdop, dit is oppervlakkig, maar ook echt de enige roest op de hele auto!

Het is een Ocean Race met alle denkbare opties. Dus Stoelverwarming, Dolby Surround audio, regensensoren, cruise control etc.

Hij reed echt super! Stabiel en als nieuw. Helaas kan heb ik er geen tijd en ruimte meer voor en moet ie weg. Zoals te zien is zonde om naar de sloop te doen. Heb een vervangend blok in UK gevonden die voor 400e opgehaald kan worden of laten verzenden voor 300e. Scheelt aanzienlijk met NL. Maar goed....zoals gezegd helaas geen tijd en ruimte meer. Dit zijn niet de meest geweldige foto's, zal vandeweek nieuwe maken en plaatsen, maar deze geven wel een idee. APK loopt nog tot 06-03-2025.

Heb inmiddels zelf een nieuwere V70 gekocht om door te kunnen.

Heb je interesse, stuur een DM met een goed bod!

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: XC70 2.5T LPG/G3 Lekke koppakking?

· 
Posted: 18.12.2024 - 15:00  ·  #2
Niets voor jou Adriaan?
Een nieuw XC70R project?
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: XC70 2.5T LPG/G3 Lekke koppakking?

· 
Posted: 19.12.2024 - 00:46  ·  #3
Quote door MTE

Niets voor jou Adriaan?
Een nieuw XC70R project?

Leuk idee, maar hij is niet voor niets verkocht, ik had een iets ruimere en capabele 4x4 nodig voor het volgende project.

Een veel te snelle lage Volvo komt daar ongetwijfeld nog weer naast, maar deze XC70 mag naar een andere liefhebber als project.

Selected quotes for multi-quoting:   0