Zoals ik in mijn voorsteltopic al zei, ik ben op zoek naar een XC70 D5 geartronic.
Ik heb een XC70 uit 2003 op het oog met 300k m op de teller. De auto is volledig dealer onderhouden en ik heb gister de dealer ook gesproken. Voor de volledigheid, hij staat niet bij deze dealer te koop. De auto heeft netjes zijn beurten gehad, en zijn de meeste bekende problemen wel opgelost (stuurhuis, injectoren, haakse overbrenging achter).
Nu geloof ik de technische staat wel van de auto, maar het enige wat me zorgen baart is de automatische versnellingsbak, en de horror stories die je er over leest.
Uit de onderhoudshistorie blijkt dat bij 166k km in 2007 de versnellingsbak is gereviseerd (a €4100) en is er een oliekoeler geplaatst. Verder werd me niet duidelijk of daarna ooit gespoeld of ververst is, dus ik ga er vanuit dat dit niet is gebeurd.
Moet ik mij hierom zorgen maken, en mag de bak over 20k km weer gereviseerd worden?
Als ik komende zaterdag een testrit ga doen, let ik uiteraard op de tekenen:
- kloenken bij selecteren
- pendelen bij constante snelheid 60-90 km/u tussen 4 en 5
- goed warmen rijden en letten op schokkerig schakelen tussen 2 en 3
- peilen en vloeistof en op 'roodheid'
Mochten die problemen zich voordoen dan laat ik de auto staan.
Ik heb een XC70 uit 2003 op het oog met 300k m op de teller. De auto is volledig dealer onderhouden en ik heb gister de dealer ook gesproken. Voor de volledigheid, hij staat niet bij deze dealer te koop. De auto heeft netjes zijn beurten gehad, en zijn de meeste bekende problemen wel opgelost (stuurhuis, injectoren, haakse overbrenging achter).
Nu geloof ik de technische staat wel van de auto, maar het enige wat me zorgen baart is de automatische versnellingsbak, en de horror stories die je er over leest.
Uit de onderhoudshistorie blijkt dat bij 166k km in 2007 de versnellingsbak is gereviseerd (a €4100) en is er een oliekoeler geplaatst. Verder werd me niet duidelijk of daarna ooit gespoeld of ververst is, dus ik ga er vanuit dat dit niet is gebeurd.
Moet ik mij hierom zorgen maken, en mag de bak over 20k km weer gereviseerd worden?
Als ik komende zaterdag een testrit ga doen, let ik uiteraard op de tekenen:
- kloenken bij selecteren
- pendelen bij constante snelheid 60-90 km/u tussen 4 en 5
- goed warmen rijden en letten op schokkerig schakelen tussen 2 en 3
- peilen en vloeistof en op 'roodheid'
Mochten die problemen zich voordoen dan laat ik de auto staan.