Hallo, onze XC70 met 2.5T motor (en inmiddels 421.000 km op de klok) heeft tegenwoordig wat problemen met rijden. De auto houdt af en toe wat in, ook op de Cruise control. Verder reageert hij wat hyper op gasgeven. geef je flink gas dan lijkt de auto eerst te smoren en daarna gaat hij er ineens op los.
Wat heb ik gedaan, de foutmeldingen uitgelezen zie titel.
Altijd de ECM-130A, ECM-6814 en soms de ECM-261A
een van de slangen naar de intercooler was slecht en gescheurd, die heb ik vervangen
Luchtmassameter was erg vervuild, die heb ik vervangen door een origneel nieuwe. Daardoor reed de auto een stuk pittiger.
Alle stekkers die ik zag heb ik een keer losgehad, schoongemaakt en gemonteerd.
Alle slangklemmen langsgelopen en die lijken allemaal in orde.
De slang/buis vanaf de turbobuis over het blok naar de intercooler was lek. die is ook vervangen
Vanaf de Intercooler naar de inlaat zit nog een sensor, is dat de turbodruk sensor ? Daar omheen is het vettig
Als ik in Vida de ambient pressure en turbo pressure sensoren vergelijk geven die stationair een vergelijkbare druk 1020 Hpa. als ik gas geef gaat de turbodruk pressure omhoog. die sensor lijkt te werken
Ik weet even niet waar te zoeken, de foutmeldingen suggereren een luchtlek, een Boost pressure sensor probleem of een ETM probleem. Ik weet even niet waar te gaan zoeken.
Onder de motorkap kom ik twee sensoren/apparaten tegen die ik niet kan thuisbrengen.
Kan iemand me vertellen wat het zijn en od die het probleem kunnen zijn.
Naast het luchtfilter
Vanaf de intercooler naar de inlaat.
Op googel vind ik ook nog een verwijzing dat een lambdasensor die aan het overlijden is dit kan veroorzaken. Als ik die bekijk in Vida zie ik ze wel in voltage varieren.
Wat heb ik gedaan, de foutmeldingen uitgelezen zie titel.
Altijd de ECM-130A, ECM-6814 en soms de ECM-261A
een van de slangen naar de intercooler was slecht en gescheurd, die heb ik vervangen
Luchtmassameter was erg vervuild, die heb ik vervangen door een origneel nieuwe. Daardoor reed de auto een stuk pittiger.
Alle stekkers die ik zag heb ik een keer losgehad, schoongemaakt en gemonteerd.
Alle slangklemmen langsgelopen en die lijken allemaal in orde.
De slang/buis vanaf de turbobuis over het blok naar de intercooler was lek. die is ook vervangen
Vanaf de Intercooler naar de inlaat zit nog een sensor, is dat de turbodruk sensor ? Daar omheen is het vettig
Als ik in Vida de ambient pressure en turbo pressure sensoren vergelijk geven die stationair een vergelijkbare druk 1020 Hpa. als ik gas geef gaat de turbodruk pressure omhoog. die sensor lijkt te werken
Ik weet even niet waar te zoeken, de foutmeldingen suggereren een luchtlek, een Boost pressure sensor probleem of een ETM probleem. Ik weet even niet waar te gaan zoeken.
Onder de motorkap kom ik twee sensoren/apparaten tegen die ik niet kan thuisbrengen.
Kan iemand me vertellen wat het zijn en od die het probleem kunnen zijn.
Naast het luchtfilter
Vanaf de intercooler naar de inlaat.
Op googel vind ik ook nog een verwijzing dat een lambdasensor die aan het overlijden is dit kan veroorzaken. Als ik die bekijk in Vida zie ik ze wel in voltage varieren.