Vida geïnstalleerd en vandaag ook de Mongoose ontvangen. Direct getracht storingen uit te lezen en dat blijkt -voor mij althans- toch niet zo eenvoudig. Uiteindelijk verscheen enkel de melding P0420 (bank 1) en ik weet niet of dat nou de voorste lambdasonde betreft, of de achterste. Eerder kreeg ik de melding P0175 (bank 2). Vervolgens heb ik de voorste lambdasensoren (die op het uitlaatspruitstuk) omgewisseld, maar dat bood ook een soelaas: hij blijft schokken. Overigens stond op de laatste onderhoudsfactuur van de vorige eigenaar (à € 2.700,- en 15.000 km. geleden) dat de lambdasondes vervangen zouden zijn. Nou, de voorste waren in ieder geval nog de originele, dus die garage is van een bedenkelijk niveau. Na het omwisselen van de lambdasondes nog de bougies (NGK iridium) gecheckt, en het viel mij op dat de eerste vijf bougies een beetje rood/roestbruin oogden en alleen de zesde was mooi grijs. Maar ik word er zo langzamerhand tureluurs van. Misschien zie ik de mogelijkheid in Vida over het hoofd, maar is daar een optie om specifiek de lambdasensoren en LMM te en?