Draagarmen kan je vrij gauw zien door de auto met de wielen van de grond te zetten, op de krik of een 2-koloms brug.
Er zijn wel garages of apk-keurstations die een rembank hebben, daar zet je 2 wielen per keer op en wordt de remkracht per wiel gemeten, dan zie je perfect waar je aan toe bent. Hier in Spanje heeft elk apk-keuringsstation dat. Of de manuele methode: ombeurts een wiel verwijderen en eerst de remblokken bekijken in de klauw met een lampje. Als er dikteverschil is tussen de 2 blokken, of roest op de schijf waar het blok zou moeten raken, beweegt die klauw niet goed.
Als dat niet voldoende duidelijk maakt, remklauw los en de zuiger en glijpennen controleren op vrij bewegen. Als het echt effect op de auto heeft zoals je omschrijft moet er wel behoorlijk wat mis zijn, dat is niet enkel een schijf die heet wordt.
Als de auto naar links duikt of trekt zou je denken dat er dus links harder geremd wordt, dus dat er rechts is mis is.
Trillen bij remmen komt door de schijf, dat is het draaiende deel, en bij elke omwenteling komt de afdruk of het dikteverschil weer langs het remblok, waardoor de trilling ontstaat. Dat is hier dus niet aan de orde dus een probleem met de schijven is onwaarschijnlijk.