Het vervolg!
Vandaag letterlijk vijf minuten geklust. De temperatuur laat geen lange klussen toe. Ik wilde af van de melding dat mijn dimlicht kapot zou zijn. Deze kwam telkens terug. Er zijn twee oplossingen:
- wissel de stroomkabels van de shunt om van positie 1 en 2.
- boor een gaatje van 2mm in de shunt.
Zie de plaatjes die ik van een ander forum geleend heb. Ik koos voor het boren van een gaatje omdat ik dan niet de hele unit hoefde te verwijderen. Je kunt erbij door de plastic kap onder het stuur te verwijderen met de twee torx 25 boutjes. Vervolgens doe je hetzelfde met de OBD stekker. Daarna kun je de shunt verwijderen, het is de onderste die een beetje meer naar links staat. Je boort een gaatje van exact 2mm op de tweede rij boven het middelste pootje. Daarna kun je de shunt weer monteren en controleren. Melding was bij mij direct weg daarna, succes dus!
Vandaag letterlijk vijf minuten geklust. De temperatuur laat geen lange klussen toe. Ik wilde af van de melding dat mijn dimlicht kapot zou zijn. Deze kwam telkens terug. Er zijn twee oplossingen:
- wissel de stroomkabels van de shunt om van positie 1 en 2.
- boor een gaatje van 2mm in de shunt.
Zie de plaatjes die ik van een ander forum geleend heb. Ik koos voor het boren van een gaatje omdat ik dan niet de hele unit hoefde te verwijderen. Je kunt erbij door de plastic kap onder het stuur te verwijderen met de twee torx 25 boutjes. Vervolgens doe je hetzelfde met de OBD stekker. Daarna kun je de shunt verwijderen, het is de onderste die een beetje meer naar links staat. Je boort een gaatje van exact 2mm op de tweede rij boven het middelste pootje. Daarna kun je de shunt weer monteren en controleren. Melding was bij mij direct weg daarna, succes dus!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).