Xenon ingebouwd

Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Xenon ingebouwd

· 
Posted: 08.01.2015 - 22:19  ·  #16
Zolang jij geen foutmeldingen krijgt prima toch! een bak meer licht voor een bedrag waar ik een nieuw reserve Xenon lampje voor koop. :thumb:
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 08.01.2015 - 22:24  ·  #17
Quote door shackle

Quote door FreddyNL

Voor die 62 euro heb je de niet-canbus versie.
Mist er dan een stukje in de tekst van de aanbieder? Want lees niet dat die geschikt is voor auto's met canbus systeem maar de duurdere versie dat alleen is.

Hmmmm, moet je even de leverancier mailen denk ik.

Idd is mijn C70 van 1998

Ah, ik dacht dat je het in de V70 in had gebouwd.
Niet goed zitten kijken naar de foto's, auto viel nogal weg achter het licht :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.01.2015 - 22:24  ·  #18
Als je een N versie hebt kun je de foutmelding eenvoudig wegkrijgen, en blijft nog wel werken als een lamp echt stuk is. Dus dan kun je een standaard 35W xenon set inbouwen.

Klusje van 3 minuten: http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 09:56  ·  #19
Als ik 2 van die blauwe vlekken tegenkom zet ik ook mijn groot licht aan...
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 11:09  ·  #20
Quote door Jeroen

Wat een onzin, fatsoenlijk setje dat goed is afgesteld heb jij helemaal geen last van.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 11:22  ·  #21
Quote door R-W

Quote door Jeroen

Wat een onzin, fatsoenlijk setje dat goed is afgesteld heb jij helemaal geen last van.

Klopt.
Ik weet helaas wel dat de meeste rijders het zelf erin knutselen en denken klaar te zijn. Als IK maar goed licht heb!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in de Twingo (die verkocht is) van mijn vrouw had gezet en na 1 donkere rit verlichte ik in ieder geval de vogelnesten in de bomen. Toen direct aangepast en lichtbeeld omgedraaid.

Ik ben voorstander van Xenon, want naar mijn idee komt het de verkeersveiligheid ten goede. Moet alleen goed ingebouwd zijn.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 11:30  ·  #22
Het is inderdaad een kwestie van goed afstellen en dan heeft niemand er last van.
In de Ibiza had ik het ook ingebouwd en fatsoenlijk afgesteld, ook tijdens de apk bleek het lichtbeeld perfect te zijn.

Helaas doen veel mensen dit niet, maar je hebt er een enorme hoeveelheid licht bij en vooral met slechte weersomstandigheden zoals harde regen of mist heb je met xenon meer zicht dan met halogeen en dat rijd heel wat prettiger.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 11:34  ·  #23
Quote door blastaway

Quote door R-W

Quote door Jeroen

Klopt.
Ik weet helaas wel dat de meeste rijders het zelf erin knutselen en denken klaar te zijn. Als IK maar goed licht heb!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in de Twingo (die verkocht is) van mijn vrouw had gezet en na 1 donkere rit verlichte ik in ieder geval de vogelnesten in de bomen. Toen direct aangepast en lichtbeeld omgedraaid.

Ik ben voorstander van Xenon, want naar mijn idee komt het de verkeersveiligheid ten goede. Moet alleen goed ingebouwd zijn.

Bij onze Volvo's is het makkelijker voor het wegwerken van alles de lampen te demonteren.
Altijd kans dat daarna de afstelling niet klopt.
Had ik laatst ook toen ik een ruitenwisser motor had vervangen.
Rij even naar een garage en laat hun met daarvoor bestemt apparaat voor 5 euro de oplampen afstellen. Scheelt een hoop geirriteerde mede weggebruikers.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 11:39  ·  #24
Helemaal mee eens maar dat geldt voor alle lampjes, een verkeerd afgestelde halogeen recht in je mond is ook niet prettig. Ik heb er recent andere koplampen ingezet en de oude xenon uitgesloopt en vervangen door de nieuwe Philips xtreme vision. Ondanks dat het voor halogeen prima lampjes zijn, valt het compleet in het niet bij xenon. Dat komt er straks dus weer terug in.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:08  ·  #25
Wat een onzin, alle setjes met gasontladingslampen hebben een ander brandpunt in de reflector dan gloeilampen. Zelfs in projectielampen (met lens) waarvan iedereen denkt dat het zomaar kan.
Wat mij betreft komt er voor xenon lampen een aantekening op het kentekenbewijs, dan zijn we er snel klaar mee.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:19  ·  #26
Je hebt de R xenon. bijvoorbeelde de volgende H7R set. De H7R zorgt door de afscherming van de lamp in de meeste gevallen voor een beter lichtbeeld. Daarnaast zijn ze daardoor beter af te stellen en is er minder strooilicht waarmee een ander verblind kan worden.
http://www.lince.nl/lince-xenon-auto/p-19/lince-h7r-kit
Franky B
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:20  ·  #27
Het scheelt ook al een hoop als mensen hun koplampen schoon houden. Het is niet voor niets dat een wis/was installatie verplicht is bij xenon koplampen. Door de smerige koplamp krijg je een verstrooit lichtbeeld en dan dus inderdaad de blauwe vlekken waar Jeroen het over heeft.

Ik denk dat je prima xenon kunt monteren als je maar rekening houd met je mede weggebruikers. Er is natuurlijk niets vervelender als verblind te worden. Zeggen van dan doe ik mn grote licht aan klinkt wel heel leuk, maar als je daar iemand dusdanig mee verblind dat ze daardoor van de weg raken... Denk niet dat je dat op je geweten wilt hebben.

Verder irriteer ik mij meer aan mensen die vergeten of op het allerlaatste moment hun grote licht uit te doen... zien ze me nu wel... zien ze me nou niet? moet ik nou echt zelf seinen... AAARGH!
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:28  ·  #28
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:30  ·  #29
Quote door Jeroen

Wat een onzin, alle setjes met gasontladingslampen hebben een ander brandpunt in de reflector dan gloeilampen. Zelfs in projectielampen (met lens) waarvan iedereen denkt dat het zomaar kan.
Wat mij betreft komt er voor xenon lampen een aantekening op het kentekenbewijs, dan zijn we er snel klaar mee.

Waarom? Mits goed afgesteld maakt het voor tegenliggers geen verschil, behalve het kleurtje.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2015 - 12:56  ·  #30
Quote door R-W

Ken jij deze setjes? Die H7R+ lijkt me wel interessant namelijk.
http://www.lince.nl/lince-xenon-auto/p-5/lince-h7r-kit

Mag ik je dan www.xenonlamp.nl adviseren
kost iets meer € 140 voor een set maar wel 3 jaar garantie op alles.
Bij lince is het maar 12 maanden garantie

Collega had laatst in zijn c30 een defect ballast na 2 jaar en 11 maanden.
Kreeg gewoon een nieuwe thuis gestuurd.

Selected quotes for multi-quoting:   0