Is het aftermarket Xenon Chris? Anders is het echt niet moeilijk! Trouwens, het lijkt bij mijn auto goedgekomen te zijn met de nieuwe koelvloeistof dop! Dus daarvoor ook nog heel erg bedankt!
Ik weet bij mijn Passat dat je dat lampje uit de lamphouder moest draaien door een zwengel van een kwartslag te geven. Echter weet ik niet hoe dit bij Volvo zit... Dus niet dat je forceert maar mijn ervaring met die Passat was dat de lampjes zo vast als een idioot zaten!
Dank voor de tip, ga morgen ff op jacht. Beetje mazzel krijg ik korting als ik er twee koop Heb ik direct een op voorraad...
Had al contact (via email) met garage, sprak over dat de spanning bij lamp aan dodelijk is. Vroeg, incl. montage 100 per lamp , vind het een fors bedrag...
Ik haal de koplampen er altijd geheel uit om de xenon lampen te wisselen, dwz bumper losmaken en de units demonteren en op de werkbank de branders wisselen.
Ook vervang ik dan meteen de stadslichtlampjes, deze gaan weleens kapot door het de/monteren van de units, hoef je niet te friemelen als de units weer gemonteerd zitten en blijkt dat er door het bewegen van de units de gloeidraadjes gebroken zijn van de kleine stadslichtlampjes.
Dank voor je aanbod, maar heb vandaag twee nieuwe besteld. Zijn morgen binnen, volgens dealer is montage goed te doen. In vrije handel moest in 110 per stuk betalen, bij dealer 80 per stuk. Blijft veel geld, maar hoop dat ik de komende tijd niet weer hoef.
De strijd met de stadlampjes heb ik al gehad.... , was idd een lastig klusje.
Gisteren De kapotte Xenon lamp vervangen voor de nieuw, wel beide gedaan. Klusje viel achteraf best wel mee. Netjes stroom los gekoppeld, dopje los maken, ruimte maken zodat je gemakkelijk bij de lamp kunt komen. Klem los, lamphouder los gemaakt, lamp eruit gehaald. Let wel op, er zitten kleine kammetjes/ veertjes, deze heb ik eerst terug geduwd.
Daarna lamp er in, lamphouder vast gemaakt ,etc etc.