Quote door Bolbo
Geen ervaring mee, maar is het dezelfde kant? Wellicht heb je een lek in de afdichting van de lamp, waardoor er bijv. meer vocht bij kan en er eerder vuil in komt, of corrosie optreedt. Ik kwam daar zelf achter dat de afdekkap aan de achterzijde 1 nokje afgebroken heeft waardoor hij niet goed meer afdichtte. Ik heb dat zelf opgelost met een strookje afdichtmateriaal, sindsdien geen problemen meer.
Ik heb geen idee meer welke kant het de vorige keer was. Ik heb soms wel eens last van condens in de lamp, maar niet echt extreem heb ik het idee.
Quote door ohz274
Heb je ze altijd aan?
Zo ja, dan zou ik dit in vida veranderen naar handmatig aan.
Zo niet, dan is 20k km wel erg kort. Gemiddeld schijnt een xenonlamp 2000 uur mee te kunnen gaan.
Ik heb ze altijd aan, maar Volvo is zo slim om niet direct de lampen aan te zetten als je de auto wilt starten.
De oude lampen hebben er bijna 280.000 ingezeten...
Ik ga binnenkort de lampen eens omwisselen, of het misschien aan de ballast ligt. Al lijkt mij dat sterk, ik heb het idee dat een ballast goed is, of niet, want het is in feite niet meer dan een omvormer. En als ik op google zoek komen de klachten niet echt overeen met die van een slechte ballast (dat resulteert vaak in knipperen, of het niet aan gaan van de lamp)