Xenon lampen in de S60

Xenon lampen in de S60

Wuppy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 104
Subject:

Xenon lampen in de S60

· 
Posted: 23.11.2011 - 21:21  ·  #1
Ik had in mijn vorige auto ook Xenon-verlichting met Led stadslichten. Dit geeft goed licht zeker als je de koplampen goed hebt afgesteld/laten stellen. Ik had het vorige keer zelf ingebouwd, maar nu was het voor een paar tientjes extra, ook nog voor me ingebouwd. Dit laten uitvoeren en het bevalt me prima. Ik ga morgen nog wel even de lampen laten stellen, want volgens mij staan ze nu een beetje "scheel". Bij het inbouwen moet je wel opletten dat er een shunt onder in je dashboard voorzien moet worden van een klein gaatje van 2 mm zodat deze iets meer weerstand meet. Dit vanwege het feit dat je anders een melding in je dashboard krijgt dat er een dimlicht defect zou zijn. De Xenon-lampen gebruiken zo weinig spanning dat deze kleine modificatie noodzakelijk is indien je geen onnodige melding in je dashboard wil hebben. Deze beschrijving kun je vinden onder: http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13. Hier staat beschreven welke shunt je moet hebben en waar je precies dit gaatje moet boren. Lijkt erg ingewikkeld maar is goed te doen. Indien je interesse hebt in het adres waar ik het heb laten inbouwen/uitvoeren, laat maar weten. Ik ben over de service en werking van de Xenon lampen, best tevreden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Xenon lampen in de S60

· 
Posted: 23.11.2011 - 22:16  ·  #2
Mooi dat je het ook nog voor een leuke prijs hebt kunnen laten inbouwen.
Overigens, er is hier al het e.e.a. geschreven m.b.t. de shunt.
Veel plezier met de nieuwe verlichting. ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0