Xenon standensensor

NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Xenon standensensor

· 
Posted: 13.07.2020 - 11:08  ·  #1
Sind een tijdje storing met de rechter koplamp (xenon), deze gaat eerst een tijdje heen en weer om vervolgens op het laagste punt te blijven staan. gek genoeg doet hij it dus al een tijdje maar sinds kort blijft hij dus in z'n laagste stand staan wat bij het rijden hinderlijk is. voorheen bleef hij gewoon goed staan na een aantal keer heen en weer. waar kan ik dit probleem zoeken? in de lamp, zou het aan de stelmotor liggen of zal het de standensensor op de achteras zijn.
Het gekke is wel dat de rechter lamp nergens last van heeft. zal de standensensor allebei de lampen apart aansturen?
Ik zal overigens straks de auto even uitlezen, maar daar zal waarschijnlijk alleen storing rechter koplamp uit voortkomen :-|

(ik heb de standensensor al gekalibreerd met vida)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Xenon standensensor

· 
Posted: 13.07.2020 - 12:00  ·  #2
Die sensor kan je redelijk gemakkelijk eronderweg halen. Even schoonmaken, vooral dat armpje.
Het is idd wel vreemd dat alleen 1 lamp bedient wordt.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.07.2020 - 12:30  ·  #3
Die laagste stand is automatisch als veiligheidssetting, om verblinding van tegenliggers te voorkomen, maar inderdaad wel raar dat dat maar op 1 lamp wordt toegepast. Anderszijds, dat kan ook wel weer een veiligheidssetting zijn, om je toch nog een zo goed mogelijk zichtveld te geven met de linkerlamp terwijl de rechter naar beneden gesteld wordt. Dus ik dacht misschien dat dit wellicht het resultaat zou kunnen zijn van dat de auto de positie van de rechterlamp niet goed kan vaststellen, terwijl de linkerlamp en de positiesensor op de achteras verder wel goed werken.

Uitlezen zou je misschien toch gerichtere aanwijzingen kunnen geven waar het misgaat. Kijk niet alleen naar de storingscode maar zoek ook de achterliggende informatie op met mogelijke oplossingen en volgorde van controles, daar word je vast wel wijzer uit.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.07.2020 - 13:32  ·  #4
Ik ben al wat verder met mijn zoektocht ;-)
het probleem zit dus in de lamp, specifiek de stelmotor.
Het schijnt dat deze door vocht van slag kunnen raken, dus ik ga hem binnenkort maar even loshalen.

Selected quotes for multi-quoting:   0