Oke, gister avond xenon er in gezet. Storing dimlicht. Zelf geprobeerd de shunt te doorbreken en nu geen verlichting meer. En bij de dealer zijn ze al naar huis... Tuurlijk!!
Dit werkt goed. afgelopen weekend ook Xenon ingbouwd.
maar ook gelijk de foutmelding erin. wouden ze mij al een set aansmeren die een keer zo duur was.
Is dit toch een stuk goedkoper haha.
Mijn auto heeft sinds een week ook xenon lampen, dus ook 'STORING LAMPJE DIMLICHT'.
Gezocht naar het gaatje in de shunt, maar kreeg een veel betere tip:
http://www.volvoxc.com/forums/…post121066
Gewoon de stekker in de CEM omdraaien zodat je het xenon pootje van de shunt gebruikt ipv halogeen pootje.
Ik heb ook een storing in mijn aftermarket xenon zitten deze was ook al ingebouwd toen ik hem kocht de linker koplamp valt uit en als ik hem aan en uitzet doet hij het weer.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de draadjes van de shunt verwissel en waar vind ik de draadjes precies of kan ik beter 55w xenon erin doen?
Daarna GEEN halogeen of iets anders van 55W installeren want dan blaas je de CEM op.
Dat lijkt me sterk.
Quote door Rene volvo v70 T5
Kan iemand mij vertellen hoe ik de draadjes van de shunt verwissel en waar vind ik de draadjes precies of kan ik beter 55w xenon erin doen?
Ligt aan je modeljaar. Als je shunts hebt, dan is draadje wisselen mogelijk. De bedoeling is dat de shunt over pin 1 gebruikt wordt, en niet over pin 2. In de CEM dus positie 2 wisselen naar positie 1. Als je de CEM niet los wilt halen, kun je ook IN de shunt de posities met elkaar verwisselen.
Enneh...ontploffen bij terugschakelen naar 55W lijkt me niet waarschijnlijk. Doorbranden echter wel (de shunt wordt een zekering ipv een weerstand )
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Zie jij kans me hierbij te helpen of is er iemand Anders in de buurt van hoofddorp die dit kan?
Jouw V70 stond toch ook bij de sleutelmeeting? Of was dat die van je maat?
Krijg je dan inmiddels ook de melding "Storing dimlicht"? Volgens mij hebben we namelijk al naar je shunts gekeken, die zagen er niet geboord uit. M.a.w. er wordt op een andere manier storing gecanceld bij jouw Xenon setje (waarschijnlijk een dikke weerstand, ergens)
Als het inderdaad de auto is die ik gezien heb, dan ligt de oplossing voor de haperende lamp waarschijnlijk ergens in je Xenon setje: misschien eerst eens beginnen met de lampjes zelf om te draaien, als dan rechts steeds uitvalt, is het je lampje zelf. Als dan nog steeds links uitvalt, is het je linker starter/ballast. Dat is een dure grap en misschien is het dan beter om een nieuwer/beter Xenon-setje aan te schaffen, of terugwisselen naar halogeen.
Anyway, tuurlijk wil ik helpen; Hoofddorp is niet zo ver weg!