CANbus is een koperkabelpaar (high en low) en werkt met voltageverschillen. Een soort geavanceerde morse-code. Niet optisch/glasvezel dus. Misschien op de allernieuwste Volvo's wel, maar volgens mij mag het dan geen CAN meer heten.
Er zit ook nog een LIN netwerk in je auto, dat is 1 draad, daar wordt gewerkt met blokpulsen (korte stroomstootjes)
fijn dat het je gelukt is, maar ik heb nu al 5x xenon ingebouwd, dat valt toch super mee?
bij V70/S60 een half uurtje of zo.
max een uur inclusief plaatsen van de ballasten in de ecu kast en onder de luchtfilter (in de behuizing)
je raad iedereen aan om een setje 55W te gebruiken?
ik weet niet zeker, maar ik geloof dat de 55W bij jullie (NL) illegaal is?
(bij ons is alle aftermarket xenon illegaal, omdat je anders automatische hoogteregeling van de lampenen lampsproeiers moet plaatsen, en dat doet niemand)
55W zorgt er inderdaad voor dat je geen foutmeldingen meer krijgt, maar het is al meermaals voorgekomen dat deze veel te heet worden (ja, normaal zou xenon kouder moeten zijn dan halogeen, maar theorie en praktijk is niet altijd hetzelfde) en je reflectie-spiegels afbranden
ik zou het NIET aanraden
gewoon 35W en die shunt doorboren
is een klusje van 5min en als een lamp stuk is, geeft hij het nog steeds aan
en problemen met je ECU hierdoor? zou niet weten waarom (indien ik fout ben, gelieve me hierop te wijzen)
Tja 55 Watt Xenon is wat aan de hoge kant qua lichtopbrengst en zeker niet aan te raden in het fase 1 (glas) type koplamp.
In de heldere (kunststof) koplampen is het een mogelijkheid maar dan moeten de glazen schoon en krasvrij worden gehouden.
Een goed alternatief is 55 Watt bi-xenon projectors in de heldere koplampen inbouwen.
Voordelen:
-Ziet er sportief uit!
-Flinke lichtopbrengst en zeer mooi lichtbeeld (zie foto)
-Veel minder strooilicht. (minder kans op hinder en verblinding van tegenliggers)
-Zowel dim als grootlicht in Xenon
-De lampen zitten in hun eigen projectorbehuizing waardoor het oververhitten bijna niet meer mogelijk is.
-Ze zijn op verzoek ook te krijgen met angel- en/of devileyes (verschillende kleuren) zodat je gelijk ook dagrijverlichting hebt
Nadeel:
-Meer werk om in te bouwen omdat je de koplamp-units open moet maken. ( de lens moet ervan af gehaald worden)
Ik heb net zelf een setje 5000K uit het buitenland laten komen, zodra ik tijd heb en ze ingebouwd heb zal ik wat foto's laten zien.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009