Xenon vervangen

cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Xenon vervangen

· 
Posted: 17.02.2016 - 15:58  ·  #16
Quote door Jeroen

Chroom van de lens van de richtingaanwijzer? Bedoel je die silvervision lampjes die alleen oranje zijn als het lampje brandt?
Op de lens van de dimlicht projectoren zit geen chroom, of je moet al door het gat van de xenon lamp naar binnen gaan en daar de reflector schoon poetsen.

Nee ging erover dat hij het complete glas van de koplamp af wil halen net als ik gedaan heb.
De halve manen/schotels die het licht reflecteren dat zijn de spiegels, en dat chroom is niet echt veegvast
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 16:04  ·  #17
Ik heb de Philips lampen zelf ook besteld uit nood.
Alles terug gezet, zet de lampen aan en....... de kant waar het vocht in zat, en tevens de kant die eerder flikkerde onder het rijden, wilde niet meer opstarten.
Flikkeren was.Alles wat hij nog wilde doen en daarna de melding da de.lamp defect was.
Snel via internet een.setje besteld.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 19:41  ·  #18
Quote door cootjuh
Nee ging erover dat hij het complete glas van de koplamp af wil halen net als ik gedaan heb.
De halve manen/schotels die het licht reflecteren dat zijn de spiegels, en dat chroom is niet echt veegvast

Ik snap het niet meer helemaal. Kijk even naar de foto.
Het glas is er af, dat bedoel je met lens?
Bij lens denk ik aan de bolle lens voorop de projector die je op de foto zit zitten. Die lens kan je schoonmaken bij de originele Volvo adaptieve xenon koplampen door ze via het gat van het groot licht met een omgebogen wattenstaafje schoon te vegen en te drogen.
Maar op die lens zich echt geen chroom, dat ding moet juist zo veel mogelijk licht door laten. Chroom zit op de reflector waar het lampje in zit. Die zou je ook schoon kunnen maken, moet het lampje er even uit en weer met een wattenstaafje naar binnen.

Als je het glas van de MY04 xenon lampen er af haalt kan je heel makkelijk bij het chroom van de reflector, en dat veeg je er inderdaad vrij gemakkelijk af. Denk dat je dat dan bedoelt?

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 19:52  ·  #19
Quote door Jeroen

Ik snap het niet meer helemaal. Kijk even naar de foto.
Het glas is er af, dat bedoel je met lens?
Bij lens denk ik aan de bolle lens voorop de projector die je op de foto zit zitten. Die lens kan je schoonmaken bij de originele Volvo adaptieve xenon koplampen door ze via het gat van het groot licht met een omgebogen wattenstaafje schoon te vegen en te drogen.
Maar op die lens zich echt geen chroom, dat ding moet juist zo veel mogelijk licht door laten. Chroom zit op de reflector waar het lampje in zit. Die zou je ook schoon kunnen maken, moet het lampje er even uit en weer met een wattenstaafje naar binnen.

Als je het glas van de MY04 xenon lampen er af haalt kan je heel makkelijk bij het chroom van de reflector, en dat veeg je er inderdaad vrij gemakkelijk af. Denk dat je dat dan bedoelt?

Jeroen heeft gelijk. Ik heb adaptieve xenon erin zitten en het is inderdaad de bedoeling om het glas (dat bij mij kunststof is) te laten zitten en door de opening van de brander de lens te reinigen. Moet dit werk even sneller doen dan oorspronkelijk gedacht, omdat gisteren de linker brander ineens roze licht ging geven: is dus overleden.
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 20:54  ·  #20
Idd bij de foto die jij plaatst zit geen chroom op de lens.
Ik bezit de lampen van de eerste generatie ( zie foto)
Als je daar over de holle reflector over het chroom wrijft dan.kan je dit per ongeluk eraf wrijven.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 21:32  ·  #21
Ja precies, dan begrijpen we elkaar :)
Ik had hetzelfde al bij de reflector van mijn richtingaanwijzer, spul veeg je er zo af. Maar normaal gesproken heb je daar ook niets te zoeken natuurlijk.
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 22:52  ·  #22
Quote door Jeroen

Ja precies, dan begrijpen we elkaar
Maar normaal gesproken heb je daar ook niets te zoeken natuurlijk.

Normaal niet nee...... maar ja normaal...... Dan ben ik niet helemaal 🇳🇴
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2016 - 10:37  ·  #23
Nieuwe xenonlampjes gekocht, eentje was door vocht in de lamp kapot gegaan.
Nu Philips x-treme vision +50% 5500k

Wat een licht weer
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.02.2016 - 23:57  ·  #24
Ik zit net op VIDA te kijken naar de xenon lampen die ik nodig ga hebben om mijn 'nieuwe' lampen weer van licht te voorzien en ik zit een beetje raar naar het voetje te kijken van de lamp.

Volgens VIDA zou ik part 989833 nodig hebben, maar dat is een D2R lamp zonder zo'n vierkante metalen voet. Maar als ik naar de binnenkant van de koplamp kijk en de uitsparing en aansluiting van de stekker die ik daar zie lijkt ik toch echt eentje nodig te hebben met dat voetje. Enig idee hoe dat zit?

Optie twee is dat ik nog een afdek klepje (en de veer?) mis achterop de lamp:

cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2016 - 23:52  ·  #25
Bij mij zit idd dat vierkanten voetje onder de lamp. Lamp in het voetje steken en.een kleine slag draaien.
Ik heb ook type D2R.
Als je dit dan monteert moet deze vastgezet worden met een veer gelijk als bij een normale halogeen lamp.
Zit er wel een stekker aan een kabel met metalen omhulsel in de lamp ? Vierkante stekker met op het blokje waar de lamp in vast zit.

Maar heb je het zelfde type koplamp als ik of model >2005
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 09:14  ·  #26
De koplamp is gefabriceerd in november 2006, dus zal wel MY07 zijn dan?

Ik mis in ieder geval de veer. De metalen stekker past in ieder geval wel op een blokje van een D1S lamp, maar dat is natuurlijk niet de juiste...
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 10:29  ·  #27
Dan he je de type 2 lamp vermoed ik. Geen idee hoe de lamp daar bevestigd zit. Best mogelijk zonder veer hoor
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 18:03  ·  #28
Als ik in VIDA kijk bij het partnummer van mijn koplampen (30784250) zie ik toch gewoon een D2R lamp. En een veer om 'm vast te zetten.

En volgens mij heb ik dan nog twee van deze nodig als starter achter op de lamp:

JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 20:05  ·  #29
In het MY07 instructieboekje staat dat er bij Bi-Xenon (en actieve Bi-Xenon) een D1S lamp in zit/moet.
Oudere modeljaren (MY06 en ouder) staat volgens mij (ik heb snel ff in online PDF MY05 & 06 gekeken) D2R aangegeven.

Uiterlijk van de (niet actieve) Bi-Xenon is bij mijn weten niet veranderd, zou dus kunnen betekenen dat er intern iets gewijzigd is, maar D2R zou m.i. dus best kunnen kloppen.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 20:07  ·  #30
D1S lampen zijn volgens mijn alleen voor projector xenon lampen, en 'R' versies voor reflector (die ik heb) lampen.

Dus de vraag is nu een beetje: kan ik er ook een D1R in zetten (daar zit de starter al aan vast?) of moet ik een D2R pakken + de extra losse starter?

Selected quotes for multi-quoting:   0