Ik rij nu 1 dag mijn V70 2.5T Aut en maak mij zorgen. Niet of dit een fijne auto is, maar wel om een mankementje wat ergens zit. Als ik gas geef, volgens mij om het even welke versnelling, hoor ik een zacht 'tjoep!' - ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. 't geluid zit ergens links voor. Als ik gas loslaat hetzelfde geluid, maar dan zachter. Ik rij daarbij heel rustig, als ik het een keer probeer met meer gas gebeurt het ook, en klinkt het iets harder. Ik meen het ook te kunnen voelen in stuur en voet. Blijf je opschakelen en gas geven tot kruissnelheid dan hoor je niets. 't gebeurt alleen met lastwissel. Bij het typische stad- of filerijden.
Ik heb het forum en google afgezocht en ik kan allerlei tikkende, klakkende, ratelende problemen met automaten of aandrijfassen vinden, maar de bak schakelt voorbeeldig en met volle stuuruitslag geen geratel.
Na net nog weer even op stap valt me op dat ik hetzelfde geluid hoor als ik in stilstand van de D naar de R schakel. Dat is de harder klinkende variant van tijdens het rijden. Wijst toch wel op iets in de bak of niet?
Beste toch naar de dealer? Flushen? Ik hoor het graag.
Ik heb het forum en google afgezocht en ik kan allerlei tikkende, klakkende, ratelende problemen met automaten of aandrijfassen vinden, maar de bak schakelt voorbeeldig en met volle stuuruitslag geen geratel.
Na net nog weer even op stap valt me op dat ik hetzelfde geluid hoor als ik in stilstand van de D naar de R schakel. Dat is de harder klinkende variant van tijdens het rijden. Wijst toch wel op iets in de bak of niet?
Beste toch naar de dealer? Flushen? Ik hoor het graag.