Zwaardere zekeringen zou ik serieus mee oppassen inderdaad. 20A kun je er nog wel in doen
Daarom ter test; als het mijn auto betrof zou ik er zo een 25/30 ampere zekering in zetten om te kijken wat er gebeurt. Uiteraard de boel goed in de gaten houdend.
Hoe dan ook is het verstandig om de bekabeling in/rond de doorvoer van de achterklep naar de auto (visueel) te inspecteren.
Ik heb je verhaal gelezen.
Bij een nieuwe motor ook het probleem
Dit probleem los je allen op met meten.
Als de zekering defect is dan meten welke draden sluiting maken de motor nog aan gesloten.
De draden ook meten ten opzichte van aarde.
Maak losse verbindingen tussen de connector en motor.( 1naar1 ,2 naar 2, en 3 naar 3)
Meet of er nog sluiting is als dat nog is dan de draden steeds een voor een meten op sluiting.
Als je geen sluiting tussen onderliggende draaiden meet, dan de zekering plaatsen. (blijft ie heel dan is er sluiting in de connector naar de motor)