Zodra ik de achterruitenwisser inschakel brandt de zekering door.
Trek ik het stekker op de wissermotor los, dan blijft 'ie heel.
Nieuw motortje eraan gehangen, zelfde probleem.
De drie draden (zwart-wit-geel) doorgemeten, geen sluiting. Ook geen breuk.
Op het stekker geven zowel zwart & wit als geel & wit beiden 12 volt bij inschakelen, zowel interval (aan/uit) als non-stop.
Al weet ik niet of en waarom ze beiden synchroon 12 volt moeten leveren.
Met lamp (H7) getest, gaat keurig aan / uit bij interval, en blijft branden bij non-stop, in beide gevallen op zowel zwart & wit als geel & wit. Zekering blijft dan dus ook heel.
Het is natuurlijk wel zo dat in dit geval alleen of zwart & wit of geel & wit in gebruik zijn via het lampje.
En niet alle 3 de draden tegelijk, zoals het geval is wanneer het stekker op het motortje is aangesloten.
De storing is enkele weken geleden spontaan ontstaan, kort na het wegrijden, direct bij het inschakelen van de achterruitenwisser.
Wie weet raad? Want met mijn beperkte technische kennis kom ik niet verder.
Trek ik het stekker op de wissermotor los, dan blijft 'ie heel.
Nieuw motortje eraan gehangen, zelfde probleem.
De drie draden (zwart-wit-geel) doorgemeten, geen sluiting. Ook geen breuk.
Op het stekker geven zowel zwart & wit als geel & wit beiden 12 volt bij inschakelen, zowel interval (aan/uit) als non-stop.
Al weet ik niet of en waarom ze beiden synchroon 12 volt moeten leveren.
Met lamp (H7) getest, gaat keurig aan / uit bij interval, en blijft branden bij non-stop, in beide gevallen op zowel zwart & wit als geel & wit. Zekering blijft dan dus ook heel.
Het is natuurlijk wel zo dat in dit geval alleen of zwart & wit of geel & wit in gebruik zijn via het lampje.
En niet alle 3 de draden tegelijk, zoals het geval is wanneer het stekker op het motortje is aangesloten.
De storing is enkele weken geleden spontaan ontstaan, kort na het wegrijden, direct bij het inschakelen van de achterruitenwisser.
Wie weet raad? Want met mijn beperkte technische kennis kom ik niet verder.