Tijdens mijn zoektocht naar een mogelijke oorzaak voor het overlijden van de ruitensproeiers kwam ik een doorgebrande zekering tegen, namelijk een 15a met label "Power steering, vaccuum pump".
Zekering vervangen en meteen maar even een proefritje gemaakt of er iets beter is gaan functioneren (het label suggereert dat het misschien wel tegen het zware sturen of zompige remmen iets kan gaat doen). Ik rijd de straat uit, word rechtsvoor getrakteerd op een vreemd metaalachtig schurend geluid wat na een minuutje weer verdwijnt en als ik stop opzoek naar een oorzaak hiervoor merk ik dat de zekering alweer doorgebrand is.
Thuis nog maar eens alle kabels die ik kon vinden nagelopen, maar geen bijzonderheden aangetroffen. Zekering was overigens wel eentje die al 100 jaar in de auto lag dus eigenwijs thuis even een nieuwe zekering gehaald. Nieuwe zekering hield het blijkbaar vol tot ik de slot op contact zette en is ook overleden.
Iemand een idee wat die zekering exact aanstuurt en waarom deze doorbrand?
Zekering vervangen en meteen maar even een proefritje gemaakt of er iets beter is gaan functioneren (het label suggereert dat het misschien wel tegen het zware sturen of zompige remmen iets kan gaat doen). Ik rijd de straat uit, word rechtsvoor getrakteerd op een vreemd metaalachtig schurend geluid wat na een minuutje weer verdwijnt en als ik stop opzoek naar een oorzaak hiervoor merk ik dat de zekering alweer doorgebrand is.
Thuis nog maar eens alle kabels die ik kon vinden nagelopen, maar geen bijzonderheden aangetroffen. Zekering was overigens wel eentje die al 100 jaar in de auto lag dus eigenwijs thuis even een nieuwe zekering gehaald. Nieuwe zekering hield het blijkbaar vol tot ik de slot op contact zette en is ook overleden.
Iemand een idee wat die zekering exact aanstuurt en waarom deze doorbrand?